×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سردار محمد رضا حبیب زاده معروف به حاج حبیب یکی از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگاران ، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خردادماه روز مقاومت ، ایثار ، شهادت و حماسه آفرینی‌های مجاهدانه سربازان ولایی و الهی است که همواره در تاریخ به یادگار می‌ماند و بی‌تردید چنین روزی خار چشم دشمنان نظام و سردمداران استکبار جهانی است.

حاج حبیب ، با اشاره به سوم خرداد روز مقاومت ایثار و پیروزی نامگذاری شده بی دلیل نیست ؛ بیان کرد: خرمشهری که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به اسارت رژیم بعث عراق در آمد ، پس از ۳۵ روز مقاومت طی عملیات بیت المقدس و به فرماندهی سردار شهید علی صیاد شیرازی آزاد شد و این آغازی بر شکست های دشمنان بود.

این یادگار جنگ تحمیلی ، با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس بود افزود: آزاد سازی خرمشهر یکی از عنایات خداوند متعال بود که با اعتقاد و ایمان قلبی فرزندان ایران اسلامی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سوم خرداد تجلی حماسه و غرور آفرینی ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود ، تاکید کرد: حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند.

حاج حبیب با بیان اینکه امروز می‌توان از پیام‌ها و دستاوردهای حماسه سوم خرداد برای عبور از مشکلات استفاده کرد ، افزود: دشمنان متناسب با هر زمان برای مخاطب خود برنامه‌ریزی می‌کنند و طی سال‌های اخیر شاهد جنگ ترکیبی دشمنان بودیم ، اما به برکت نقش‌آفرینی مردم خنثی شده است.

وی با تاکید بر لزوم رجوع به سبک زندگی شهدا ، تصریح کرد: حماسه خرمشهر با رهبری داهیانه امام راحل و جانفشانی رزمندگان و بسیج مردمی شکل گرفت و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادیم.

یادگار جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس را متعلق به آحاد جامعه دانست و اضافه کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم ، زیرا دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی هستند و لذا تبیین معارف دفاع مقدس وظیفه همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: حماسه سوم خرداد فرصت مناسبی برای روشنگری و بازخوانی ابعاد مختلف اهمیت فتح خرمشهر است و اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا است که باید همه مردم قدر شناس این نعمت بزرگ باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false