×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال خانم «ت. ن» در یک تماس تلفنی با خبرنگار ما مبنی بر این که «سال گذشته، در حال پیگیری شکایتی از مدرسه‌ی دخترم در آموزش و پرورش منطقه یک تهران بودم که به ما گفتند: پست مدیریت مدارس به افراد فروخته می‌شود»، گفت: مدیر این مدرسه، گروهی به نام «سفیران صلح و دوستی» تشکیل داده بود که این گروه به اسم شاهنامه‌خوانی است، اما در عمل یک آژانس توریستی و مسافرتی بود و اسمش این است که به بچه‌ها شاهنامه‌خوانی و نقالی یاد می‌دهند، اما در عمل یک جور آژانس توریستی است؛ به مدارس می‌روند و با مدیران برای تشکیل کلاس‌های شاهنامه‌خوانی صحبت می‌کنند و به این بهانه، از هر دانش‌آموز، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

او افزود: به بهانه‌ی این‌که بچه‌ها را برای اجرای شاهنامه‌خوانی به مقرر سازمان ملل در اتریش می‌برند، مبلغ شش میلیون تومان از ما دریافت کردند، ۴ روز آنها را به اتریش بردند که فقط دو روز آن را در مراکز خرید سرگرم کرده بودند و شاهنامه‌خوانی بچه‌ها فقط در یک کتابخانه معمولی بدون حضور فرد خاصی انجام شده بود و سازمان مللی در کار نبود و به والدین دروغ گفته شد!

این ولی دانش‌آموز همچنین گفت: حتی در صدا و سیما نشان دادند که بچه‌ها به ۴ زبان مسلط هستند، در حالی که فقط دختر من به زبان انگلیسی مسلط بود و کمی هم فرانسه می‌دانست و بقیه بچه‌ها حتی انگلیسی هم بلد نبودند و اخباری که در سیما و خبرگزاری ایرنا مخابره شد، دروغ بود.

او افزود: بعد از شکایت ما شاهنامه‌خوانی از مدرسه جمع شد و در حال حاضر در مدرسه‌ی دیگری در منطقه ۴ آموزش و پرورش، در حالی که اجازه‌ی شاهنامه‌خوانی ندارند، در حال انجام است، اما ما دو خانواده بودیم که بچه‌هایمان را از کلاس شاهنامه‌خوانی بیرون آوردیم و پس از آن، نمره‌ی دو درس‌ از دخترم را کم کردند و همچنین پس از قبولی در مدرسه‌ی نمونه دولتی برای آنها هدایت تحصیلی صادر نشد که با شکایت ما از مدرسه و معلمان و حضور بازرس از اداره‌ی امتحانات، مدرسه را مجبور کردند که نمره را تصحیح و هدایت تحصیلی را صادر کنند.

ولی دانش‌آموز ادامه داد: بازرس آموزش‌وپرورش به ما می‌گفت: معلم‌ها که نمره‌ها را کم کرده‌اند که چیزی نیست؛ من معلم دارم که ۵۰۰ – ۶۰۰ میلیون تومان کلاه‌برداری کرده است، چرا به این افراد گیر داده‌اید؟؛ این شخص را کاری‌ نمی‌توانیم بکنیم؛ آن‌قدر این موضوع عادی بود که اهمیت نمی‌دادند. مدیر مدرسه، نمره‌هایی که دانش‌آموزان برای تعیین رشته، ریاضی و تجربی نیاز داشتند را به قیمت ۵/۱ میلیون تومان می‌فروخت.

او گفت: مدیران بر اساس سابقه‌شان انتخاب نمی‌شوند؛ از پرسنل آموزش‌وپرورش شنیدیم مدیریت مدرسه به آنها فروخته می‌شود، مدیر باید بتواند از مدرسه پول در بیاورد و موظف است هر سال مقدار معینی پول به آموزش‌وپرورش بدهند.

به گفته‌ی این خانم، مدیر، مدرسه را به آشپزخانه تبدیل کرده بود و از آن کسب درآمد می‌کرد که این کار با همکاری صاحب آشپزخانه یعنی رییس حراست منطقه یک انجام می‌شد، بنا براین به همراه دو تا از معاونان مدرسه که با ما همکاری داشتند، ۷۰ صفحه مستند تهیه شد و چندین بار پرونده را به حراست وزرات‌خانه بردیم که با تهدید خبرنگار روزنامه همشهری که به آنها گفت اگر به پرونده رسیدگی نکنید، مفاد پرونده را منتشر می‌کنم؛ پرونده‌ی مدیر به دادگاه تخلفات اداری ارجاع داده شد و به این ترتیب آنها مدیر را عوض کردند و حکم ممنوع‌‌الکاری دادند، اما چون با رییس حراست در آموزش‌وپرورش منطقه یک شریک بودند، در حال حاضر معاون یک مدرسه‌ی غیرانتفاعی در منطقه ۶ شده است.

بر اساس ادعای این ولی دانش‌آموز، پول از مردم می‌گیرند بدون این که سند و مدرکی دست مردم بدهند و می‌گویند که ما با بانک گردشگری صحبت کردیم و به همین میزان که پول می‌دهید، وام تعلق می‌گیرد، اما بعد که برای پس گرفتن پول می‌روید، پول را پس نمی‌دهند!/ انصاف نیوز

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false