×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید حجت‌الله هادیان بخشدار مرکزی ساری با ابراز تأسف مبنی بر اینکه شهروندان ساروی ۱۳ سال چشم‌انتظار تکمیل پروژه مسکن مهر میارکلا هستند ، گفت: مشکلات مردم ساکن در پروژه مسکن مهر میارکلا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران باید تکمیل شود.

بخشدار مرکزی ساری تصریح کرد ؛ باتوجه‌ به اینکه قرار است بیش از ۲ هزار خانوار در این منطقه ساکن شوند ، تأمین نیازهای امنیتی ، آموزشی ، درمانی و روشنایی محوطه ضروری است.

هادیان از افتتاح ۴۲ طرح در دهه فجر خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۷ باب مسکن مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

وی افتتاح پروژه شجره طیبه شهید سلیمانی در روستای پایین سنگ‌ریزه ساری را یکی از برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال دانست و افزود: شجره طیبه فضای آموزشی مجهز به تکنولوژی نوین که در اختیار دانش آموزان روستاهای منطقه قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی ساری ، افتتاح مرکز بهداشت شرفدارکلا علیا و پروژه آب‌رسانی روستاهای گرزمون و خنارآباد که بیش از ۴ دهه از آرزوی اهالی دو روستا بود را بخشی از پروژه‌های دهه فجر اعلام کرد و یادآور شد: پروژه مخزن آب روستای دولت‌آباد به مساحت ۵۰۰ هزارمترمکعب ، پل بین‌راهی روستای بند افروز ، افتتاح طرح هادی روستای وارد محله به طول ۸۰۰ متر و برگزاری برنامه‌هایی مانند؛ همایش پیاده‌روی ، مسابقات ورزشی و سوارکاری ، داستان‌نویسی بخش دیگری از برنامه‌ها است.

هادیان با بیان اینکه بوم‌گردی “گالِش مِنزِل” در روستای تلو باغ از توابع بخش مرکزی ساری است که در تعطیلات مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد ، اظهار کرد: تقویت ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه ما در بخش مرکزی شهرستان ساری است.

بخشدار مرکزی ساری با بیان اینکه مردم ساکن در بخش مرکزی ۱۹۷ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند ، گفت: برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به صورت مردمی در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در دهه فجر برگزار شده است.

هادیان با اشاره به برگزاری جشنواره روز مازندران در روستای زرگرباغ ، یادآور شد: کشتی لوچو در روستای لیمون، گرامیداشت سالگرد سردار سلیمانی و جشنواره سنبل در اسفند ماه از دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است.

وی قرارگرفتن ۵۴ روستای بخش مرکزی در حریم مصوب شهر ساری را یکی از مشکلات عمده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام ساخت‌وسازهای خارج از بافت روستاها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و عوارض ناشی از آن به‌حساب شهرداری واریز می‌شود.

هادیان با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی و باغ‌های بخش مرکزی ۲۴ هزار و ۷۱۱ هکتار است ، ادامه داد: کشت غالب مردم منطقه برنج است که در باغات هم انواع مرکبات را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم ، خاطرنشان کرد: لازم است مهار آب‌های سطحی ، توسعه آب‌بندان‌ها ، تسطیح اراضی ، آبیاری علمی و کاشت انواع برنج زودرس را با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها پیگیری تا اعتبارات مورد نیاز را از منابع ملی دریافت کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false