×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر رمضان غلامی اواتی فرماندار شهرستان سوادکوه در بازدید از معادن سوادکوه ، کارگران را بزرگترین سرمایه کشور و فعالان خط مقدم جنگ اقتصادی توصیف کرد و گفت: تولید کننده نباید دغدغه‌ کاغذبازی‌های اداری را داشته باشند.

فرماندار شهرستان سوادکوه افزود: پشتیبانی ما و مدیران شهرستان برای رفع مشکلات شرکت پیشرومعادن در اولویت قرار دارد.

غلامی یادآور شد ؛ کارگران زغالسنگ البرز مرکزی که در عمق زمین برای معیشت خود و خانواده و پیشرفت شهرستان در تلاش هستند و در عصر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در خط مقدم تولید قرار دارند که شایسته تکریم و احترام هستند.

فرماندار شهرستان سوادکوه گفت: کارگر همواره در افکار عمومی و آموزه‌های دینی دارای جایگاه محترمی است و تکریم آنان و توجه به رفاه و ارائه خدمات به این قشر زحمتکش مورد تأکید امامین انقلاب است.

دادستان مرکز مازندران هم در بازدید از معدن انجیرتنگه سوادکوه با تأکید بر اینکه تولید نباید هیچ‌گاه متوقف شود ، گفت: دستگاه‌های مختلف برای تولید و اشتغال و رفاه حداکثری برای کارگران ، مانع‌زدایی کنند.

محمد کریمی ، فرصت یک‌ماهه برای ایجاد رفاه و خدمات به کارگران و رفع مشکلات معدن انجیرتنگه را تعیین کرد.

عدم اجرای دستور یک‌ماهه دادستان انقلابی استان را باید در کاغذبازی‌های ادارات و نهادهای مرتبط با معادن استانی جستجو کرد.

دادستان مرکز مازندران عنوان کرد و گفت: مانع زدایی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ایجاد خدمات رفاهی و تولید معادن سوادکوه را مورد تاکید قرار داد.

شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه که برای تثبیت و توسعه اشتغال ، بهره‌برداری بهینه و توسعه‌محورانه از زغال ، تعریف و اجرای تعهدات اجتماعی و توجه به ابعاد مختلف فعالیت در تلاش است ، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با حمایت مدیران ملی ، استانی و شهرستانی در دستور کار دارد که تقویت رفاه کارگران معدن انجیرتنگه جدید که تازه اکتشاف شد و حدود ۲۰۰ کارگر جدید هم استخدام کرد با تأکید دادستان استان ، معاون اقتصادی استاندار ، فرماندار سوادکوه و مدیران شرکت برای رفاه و ارائه خدمات به کارگران این معدن توجه شد که اجرایی نشدن دستور دادستان با وجود پیگیری اولویت‌دار مدیران شرکت پیشرو معادن ، موضوع سهل و ممتنع محسوب می‌شود که همراهی نکردن ادارات مرتبط با معادن و در مقابل اولویت‌بندی شرکت از دلایل آن داست.

وضعیت تأسف‌بار رفاهی معدن زغال انجیرتنگه

نبود سرویس بهداشتی مناسب ، دوش حمام ، سالن غذاخوری و رختکن بسیار تاسف‌بار و ناراحت کننده است و از مشکلاتی است که کارگران نیازمند رفع آن هستند.

شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در طول فعالیت خود نشان داده است که هزینه برای رفاه و افزایش خدمات به کارگران را از اولویت‌های خود می‌داند که اجرای بیمه تکمیلی برای کارگران ، واریز هدایا در مناسبت‌های مختلف ، کمک‌هزینه تحصیلی برای فرزندان دانش‌آموز کارگران ، فعالیت‌های گسترده فرهنگی و انجام تعهدات اجتماعی از دیگر دلایل آن مطرح شده است.

اطلاعات موثق بیانگر آن است که نماینده ویژه شرکت برای اقدام‌های قانونی در راه‌اندازی سرویس بهداشتی ، حمام ، سالن غذاخوری و رختکن نیازمند موافقت ادارات و نهادهای استانی مرتبط با معدن است که دست‌به‌دست کردن نامه‌های استفاده از محدوده معدن برای استقرار واحدهای رفاهی کارگران وجود دارد.

به نظر می‌رسد اقدام انقلابی استاندار مازندران ، دادستان استان ، دادستان و فرماندار سوادکوه را برای زمانی که شرکت آماده هزینه‌کردن است ولی موانع اداری و کاغذ بازی مانع آن است را می‌طلبد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false