×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، محمد اسلامی استاندار مازندران در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار داشت: مشکلات و مسائل استان را می‌توان با تعامل و برنامه‌ریزی درست رفع و از شعار دادن خودداری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: باید با برنامه مدون مطالعه کردن و فکر کردن را در جامعه توسعه دهیم.

اسلامی بیان کرد: با سیاست درست فرهنگ کتابخوانی و مطالعه درست ارج و قرب و کتاب را افزایش دهیم تا رشد فرهنگی ما با غنی‌سازی فرهنگی همراه باشد.

 

استاندار مازندران با تاکید بر بکارگیری ظرفیت خیران برای تکمیل کتابخانه‌های نیمه‌کاره مازندران گفت: الزام به کتابخوانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و ۳۹ پروژه نیمه تمام کتابخوانی باید با جدیت دنبال شود و تا پایان امسال تعیین تکلیف شود که می‌توانیم از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

زینت آرایی خیابان‌های مازندران به ترویج کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز گفت: طبق مصوبه جلسه گذشته مقرر شد که برخی اداراتی که غیبت دارند در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی حضور داشته باشند.

 

آرزو ولی‌پور افزود: مصوب شد شهرداری‌ها، میادین، خیابان و کوچه‌ها را با عناوین فرهنگ کتاب و کتابخوانی زینت آرایی که تنها شهرداری گلوگاه این امر را انجام داد.

وی بیان کرد: سهم ادارات و مشارکت دستگاه‌های مختلف مشخص شد که تا کنون ۲۵ دستگاه اجرایی همکاری خوبی با کتابخانه‌های عمومی استان داشته و پیگیری برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان اقدام شود.

ولی‌پور افزود: نشاط اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی شعار امسال این نهاد بوده که برنامه‌های مختلفی در حوزه افزایش امانت صورت دادیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: نهج البلاغه خوانی، جشنواره کتابخانه‌های منتظر‌، پویش علمی کتاب، شور و نشاط کتابخوانی به در کتابخانه‌های عمومی استان به نمایش درآمد.

وی گفت: جشنواره کتابخوانان منتظر با هدف ترویج گفتمان مهدویت برای نوجوانان و جوانان و زنان خانه‌دار برگزار و طرح مطالعه با طعم بهار سال گذشته اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد: کتابخانه مستقل برای روشندلان نداریم. روشندلان ساری، قائم‌شهر، بهشهر و چالوس از امکانات استفاده می‌کنند که برای تجهیزات آنها به کتابهای گویا و بریل نیاز داریم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false