×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

 به گزارش رخداد شمال ، علی نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران در جلسه کارگروه پسماند استان مازندران که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: تامین منابع دو پروژه کمپوست تنکابن و زباله‌سوز نوشهر از دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت که منجر به اقدام در این ارتباط در پروسه‌ای کوتاه شد و همه مازندرانی‌ها باید قدردان این امر باشند.

وی افزود: طرح پسماند در همه نقاط استان در حال انجام است و ۳۰ میلیارد تومان از منابعی که دفتر مقام معظم رهبری برای نوشهر در نظر گرفته شده بود به ساری اختصاص داده شد، امید است که این موضوع برای نور و شهرستان آمل هم اتفاق بیفتد.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در سال ۹۶ برای بابلسر کلنگ‌زنی شد، خاطرنشان کرد: این امر در بابل، ساری، نوشهر و چالوس در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: موضوع فاضلاب به صورت ویژه دیده می‌شود و خروجی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به صورت آنلاین توسط محیط زیست در حال کنترل است.

نبیان با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای‌مان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مکلف شده‌ایم تا بحث پسماند در استان را به جلو ببریم.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه از سال گذشته تفکیک زباله از مبدا را آغاز کرده‌ایم، گفت: روزانه حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تن زباله در استان تولید می‌شود که با انجام تفکیک زباله از مبدا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از آن کم می‌شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه به اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در ارتباط با تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: حجم وسیعی از این آموزش‌ها را سازمان پسماند انجام می‌دهد اما بیان موضوع از طریق رسانه‌ها تاثیرگذارتر است و امید است با این اتفاق شاهد یک اتفاق ارزشمند در استان باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false