×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی غلامی رئیس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر از بازدید نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی در ۶ ماهه نخست امسال از موزه های این مجتمع خبر داد و گفت : این تعداد بازدید کننده از مجتمع فرهنگی موزه ای، بیانگر رشد ۶۶ درصدی بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت تعداد بازدید گردشگران خارجی با ۶۰ درصد رشد به ۲۰ هزار نفر رسید که بیشتر از کشورهای عراق، عمان ، بحرین ، ،‌روسیه ، فرانسه ، آلمان، ترکیه و اسپانیا بودند.

رئیس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر افزود: در ایام نوروز امسال نیز رکورد بیشترین بازدید روزانه از این مجتمع با هشت هزار و ۵۰۰ بازدیدکننده از سال ۷۹ تاکنون ثبت شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست امسال پنج رویداد مهم گردشگری مازندران از جمله افتتاح موزه های عاج و مردم شناسی ، برگزاری جشنواره بهار نارنج، نمایش عکس و اسناد املاک خاندان پهلوی و موزه حمام قدیم در این مجتمع بوده است.

غلامی افزایش فضای باغ بامبو به ۲۵۰ متر مربع نیز را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منحصر بفرد عنوان کرد که موجب افزایش بازدید کننده از مجتمع موزه ای شهدای رامسر شده است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از نمایشگاه عکس و اسناد املاک خاندان پهلوی در شمال کشور افزود: به دنبال غنی کردن این مجوعه هستیم تا به عنوان یک موزه دائمی در این مجتمع برپا باشد.

رئیس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر گفت: علاوه بر اجرای طرح های توسعه در این مجتمع گردشگری با افزودن پنج هکتار دیگر به این مجتمع ، فضای آن به ۱۲ هکتار افزایش یافته است و یک هزار متر نیز دیوارکشی در دستور کار است.

وی ادامه داد: امسال نیز با افتتاح پارکینگ ۳ هزار متری و افزایش رضایتمندی گردشگران به دنبال ساماندهی و بهسازی آن برای استفاده راحت تر و بهتر گردشگران هستیم.

نخستین موزه عاج فیل ایران و خاورمیانه با به نمایش گذاشتن ۳۰۰ اثر بسیار شاخص در زمینه هنر تراشکاری بر روی عاج فیل از تمامی زیستگاه های فیل دنیا در ۲۴ اسفندماه سال گذشته افتتاح شد.

مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی به دستور پهلوی اول به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین ۶ هکتاری بنا شد که با احیای بناهای دیگر و اضافه شدن موزه های عاج ایران، مردم شناسی شمال ایران و باغ بامبو و چشمه قدیمی موزه و حمام قدیم به ۱۲ هکتار افزایش یافت و بیش از یک هزارشی و اثر موزه ای در آن نگهداری می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false