false
رخداد شمال :یکی از مهمترین مواردی که همیشه در مورد آن نگرانی هایی وجود داشته ، رفت و آمد دانش آموزان از خانه تا مدرسه بوده است ، اما با رعایت چند نکته کوچک و آموزش آنها به فرزندان خود می توانیم با خیالی آسوده تر آنها را راهی مدرسه کنیم:
اگر با سرویس به مدرسه می روید
*به موقع در محلی که سوار می شوید،آماده باشید.
*از شوخی و سر و صدا کردن، در داخل سرویس خودداری کنید.
* دویدن به دنبال سرویس خطرناک است.
* هنگام سوار و پیاده شدن عجله نکنید.
اگر با وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس،تاکسی) به مدرسه می روید :
* هنگام سوار و پیاده شدن باید نوبت را رعایت کنید.
* از جلوی اتوبوس و مینی بوس به آن طرف خیابان نروید.
* قبل از توقف کامل وسیله نقلیه پیاده نشوید.
* هنگام پیاده شدن از تاکسی از در سمت راست پیاده شوید.
*برای سوار شدن به تاکسی در محل ایستگاه بایستید.
اگر با وسیله نقلیه والدین خود به مدرسه می روید :
* بیرون آوردن سر و دست از خودرو خطرناک است.
* پیاده شدن از در سمت چپ اتومبیل خطرناک است.
* حرف زدن با راننده باعث پرت شدن حواس او می شود.
* کودکان کمتر از ۱۲ سال نباید در صندلی جلو بنشینند.
*سرنشینان جلوی اتومبیل باید کمربند ایمنی ببندند.
اگر پیاده به مدرسه می روید :
*هنگام خروج از مدرسه عجله نکنید و از محل های مجاز به آن طرف خیابان بروید.
محل های مجاز عبارتند از : پل هوایی، زیرگذر، محل خط کشی شده، محلی که تابلوی عبور عابر پیاده دارد، از تقاطع ، زمانی که چراغ برای عابر سبز است عبور کنید.
*مسیری را برای رفتن انتخاب کنید که کمتر وارد سواره رو شوید و در خیابان بازی و شوخی و مطالعه نکنید.
* هنگام رفت و آمد در خیابان به تابلوها و علائم راهنمایی توجه کنید.
* قبل از گذر از خیابان در کنار جدول بایستید و به دقت هر دو طرف را نگاه کنید و اگر از ایمن بودن محل عبور اطمینان ندارید به آن طرف نروید.
*در مکانهایی که فاقد پیاده رو می باشد بر خلاف جهت حرکت اتومبیل ها حرکت نمایید.
تهیه و تنظیم: ستواندوم مرتضی ابراهیمی.کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران
false
true
true
true





































