×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، با توجه به تغییر استاندار مازندران و انتخاب فردی غیربومی و نیز هر چند استاندار به تمامی شهرستان‌ها رفته و از ظرفیت‌های تمامی آنها آشنای پیدا کرد اما با توجه به نقطه ضعف‌های بسیاری از فرماندارن و مدیران کل همچنان در تغییر آنان تعلل می‌کند.
اگر بنای تغییر استاندار جدید تغییرات در استان بود اما همچنان فرماندران و مدیران کل در دوره ربیع فلاح‌جلودار حضور دارند پس چرا استاندار تغییر کرد؟ در حالی که استاندار جدید اگر به دنبال تغییر رویکرد خود است و تغییرات اساسی در استان مازندران باید برخی تغییراتی در مدیران نیز ایجاد کند.
از آنجایی که استاندار مازندران غیر بومی است شاید شناخت کافی نسبت به افراد زیر دست خود ندارد و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تا کی این تغییرات حاصل می‌شود جراکه تا چشم بر هم زدن این چهار سال نیز به اتمام خواهد رسید.
مهدی آباد تحلیلگر سیاسی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما درباره این موضوع که با توجه به روی کار آمدن استاندار غیربومی و آغاز فعالیت آن اما هیچ گونه تغییر و تحولی در بخش‌های دیگر همچون فرمانداری‌ها و مدیران کل ایجاد نشد، گفت: بنظر می رسد استاندار به طور کامل به پتانسیل استان تحت مدیریت خود شناخت پیدا نکرد و نتوانسته افراد موجود در استان را به طور کامل شناسایی کند و افراد مختلف را برای اقدامات خاص جدا کند.
آباد افزود: با نگاه مثبت می‌توان به این نکته توجه کرد که افراد سیاسی و لابی‌های خاص نتوانستند نظرات و افراد مورد نظر خود را به استاندار جدید تحمیل کنند اما از نگاه منفی باید اذعان کرد ظاهرا با جابجایی استاندار در رأس دولت در استان مازندران، فقط یک نان عوض شد و انگار قرار نیست روش استاندار تغییر آنچنانی انجام شود.
وی تصریح کرد: اگر قرار بود روند گذشته ادامه پیدا کند دلیل تغییر ربیع فلاح جلودار به عنوان استاندار گذشته در چه بود؟ اگر تیم‌های گذاشته با همان سیاست و نگرش به پیش بروند هدف این تغییر در استانداری چه بود البته در صورتی که نگرش و رفتار عوض شود می‌توان آن را به دید مثبت تلقی کرد اما در صورت عدم تغییر باید به دنبال پاسخ این چراها و علت تغییر استاندار بود؟
این تحلیلگر علوم سیاسی عنوان کرد: امیدواریم استاندار جدید وارد بازیهای سیاسی نشده باشد یعنی در این زد و خورد سیاسی که متاسفانه استانداری استان مازندران و شهرهای مربوط را در برگرفته بر وی تاثیر نگذاشته باشد و نتوانسته باشند وی را درگیر این مسائل کنند.
وی عنوان کرد: عدم تغییرات توسط استاندار جدید در فرمانداری‌ها و نیز مدیران کل علامت سوال‌های زیادی را برای دیگران باقی گذاشته که این تعلل علتش چیست؟ که این نشان می‌دهد متاسفانه لابی‌های قدرت در شهرستان‌های این استان به شدت فعال بوده و شاخک‌های اطلاعاتی این لابی‌ها نسبت به هرگونه تغییر حساس بوده و اجازه این تغییرات را نمی‌دهد.
آباد یادآرو شد: با در نظر گرفتن تمامی مطالب در نهایت باید گفت که استاندارها طی این چند سال چه در دولت گذشته و چه در این دولت به طور کامل نماینده دولت نبوده و نیستند و به نظر می‌رسد برخی از افراد حاصل لابی و سهم خواهی جناح‌ها، نماینده‌ها و افراد خاص در هر منطقه‌ای هستند و اجازه نخواهند داد غریبه‌ای بیاید که نتوانند با آنان تعامل سازنده داشته باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false