×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ گردشگری دانش‌‍آموزی که برای پنج قطب کشور در نظر گرفته شده است ، با پیشتازی سازمان دانش‌آموزی مازندران ، از روستای ورسک و مجتمع آموزشی و گردشگری ورسک آغاز می‌شود.

طرح گردشگری تشکیلات دانش‌آموزی با محوریت بازدید از مراکز شعب سازمان تأمین اجتماعی با حضور دانش‌آموزان عضو پیشتاز چند سالی است که در سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها اجرا می‌‌شود. این بار با گسترش و ملی کردن این طرح ، اجرای طرح گردشگری دانش‌آموزی در پنج قطب کشور در سازمان دانش‌آموزی کشور بنا نهاده شد و در قطب شمال با پیش‌قراولی مازندران آغاز شد.

مازندران همواره با طبیعتش شناخته می‌شود؛ کوه و جنگل و دریا و مزرعه ، آداب و سنن روستاها و صنایع دستی و خلق و خوی دل‌نواز مردمانش ، در طرح گردشگری دانش‌آموزی قرار است این طبیعت و سنت و بوم به یاری آموزش و پرورش بیاید و با دستان مهارت‌پرور سازمان دانش‌‌‌آموزی و حمایت استانداری و سازمان تجهیز مدارس و نوسازی استان ، کنار مکان‌های بدون استفاده این نهاد بنشیند و بوم‌گردی را برای دانش‌آموزان به شکلی عینی به ارمغان بیاورد.

مجتمع آموزشی و گردشگری ورسک واقع در شهرستان سوادکوه ، مجموعه‌ای متشکل از سه ساختمان اقامتگاه، رستوران و موزه-مدرسه است که پیش از این مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی حضرت زینب بوده و سال‌هاست که خالی از دانش‌آموز است.

سازمان دانش‌آموزی مازندران کار تعمیر و بازسازی این مکان را از آبان ماه ۹۸ آغاز کرده و اینک مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد تا آغازگر طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در نیمه‌ تیرماه باشد.

این مرکز ۷ سوئیت و ظرفیت پذیرش ۸۰ مهمان را دارد و نزدیکی آن از نظر جغرافیایی به آبشار و خط راه‌آهن و رودخانه بر جاذبه‌های گردشگری آن می‌افزاید.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false