×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از شهرستان نوشهر ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی فرهنگیان استان مازندران که در محل سالن اجتماعات کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شده بود با اشاره به اینکه در شرایطی که دو هفته به شروع سال تحصیلی مانده بود کارم را در وزارت‌خانه آغاز کردم ، اظهار کرد: کاستی‌ها و مشکلات متعدد و مزمنی نظام تعلیم و تربیت را تهدید می‌کرد و همه تلاشم این بود مشکلاتی که ذهن و فکر همکارانم در آموزش و پرورش را آزار می‌داد هر چه زودتر حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه در این مدت تمامی مطالبات پاداش بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ تسویه شد ، افزود: مطالباتی که در بخش اداری و حق‌التدریس از گذشته باقی مانده بود نیز تا پایان سال ۹۷ تسویه شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ساماندهی مربیان پیش دبستانی ، آموزشیاران و حق‌التدریسی‌ها آیین نامه‌ای را در همان هفته‌های نخست حضورم در وزارت‌خانه در هیأت وزیران به تصویب رسید و شیوه‌نامه‌ای در آن جا برای تبدیل وضعیت نیروها پیش بینی شد که اکنون آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات لازم در این شیوه نامه صورت گرفت و هفته آینده نهایی می‌شود و جریان تبدیل وضعیت مربیان پیش دبستانی ، خرید خدمت‌ها ، آموزشیاران و حق‌التدریس‌ها روشن خواهد شد و بر اساس این قانون پیش‌بینی شده است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به تدریج و متناسب با نیازها و نوع رشته این گروه تبدیل وضعیت اجرایی می‌شود و این جزء دغدغه‌های من است تا به این اوضاع سر و سامانی بدهم.

حاجی میرزایی بر ضرورت موقعیت و منزلت معلمان تأکید کرد و افزود: معلمی که شرایط شغلی و آرامش کافی داشته باشد همه کاستی‌ها در حوزه آموزش و پرورش قابل جبران بوده و بر این باورم که معلم جانشین همه نداشته‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان حتماً امسال اجرایی خواهد شد ، تصریح کرد: رتبه‌بندی بر اساس پیش بینی بودجه‌ای که در قانون سال ۹۸ شده است و با اصلاحاتی که در شکل این رتبه‌بندی صورت گرفته است لایحه آن برای تصویب به مجلس تقدیم خواهد شد و بلافاصله پس از تصویب ، اعمال افزایشی از ابتدای مهر ۱۳۹۸ خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر امروز مشکل آسیب‌های اجتماعی موجب نگرانی بخش زیادی از دلسوزان فرهنگی و اجتماعی کشور را بر انگیخته است در کانون تعلیم و تربیت است که می‌شود عمیق‌ترین و مناسب‌ترین پیشگیری‌ها را سازمان داد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false