×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مدیر جدید تعاون روستایی استان مازندران با حضور مهندس عنایتی معاونت فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران معرفی شد.

مهندس حسن عنایتی معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در معارفه مدیر جدید تعاون روستایی استان مازندران با بیان این مطلب که بنده از نزدیک با فعالیت های اتحادیه های تعاون روستایی و شرکت های تحت پوشش آن آشنا هستم گفت : استفاده بهینه از قابلیت ها و توانمندی تشکل ها در به کارگیری سرمایه های مادی و معنوی و ایجاد منابع درآمدی و اشتغالزایی نو و پایدار و پویایی این گونه تشکل ها را در راستای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به اهالی مناطق استان ها بالاخص روستاییان زحمتکش خواستار شدند.

عنایتی در ادامه به کشاورزی علمی اشاره کرد و گفت: وقتی کشاورزی علمی انجام بدهیم وضع اقتصادی شرکت ها برای رشد اقتصادی فراهم‌ می شود بنابراین شرکت ها نباید زیانده باشند .

در این مراسم از محمد رضا کریمی که از سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر تعاون روستایی مازندران پس از  ۶ سال فعالیت بازنشسته شده بود تجلیل و سلمان حاتم‌نژاد که مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران را عهده‌دار بود به عنوان مدیر جدید مدیریت تعاون روستایی استان معرفی شد.

 

استان مازندران حدود چهار هزار روستا دارد که ۴۷ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری آن که بالاترین نرخ در کشور محسوب می شود در روستاهازندگی می کنند.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی ، ۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود که در تولید ۱۵ نوع آن مقام اول تا سوم کشور را دارد .

یکی از ویژگی های کشاورزی مازندران علاوه بر تنوع و رنگارنگی که مزیت مهمی محسوب می شود ، کشت تخصصی بعضی محصولات در مناطق خاص است مانند انجیر در گلوگاه ، گل نرگس در جویبار ، توت فرنگی در بابل ، انار در بهشهر و یا شکر قرمز در قائمشهر است ، وضعیتی که می تواند بر بازتعریف فعالیت شرکت های تعاونی اثرگذاری کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false