×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران با روی پرده رفتن فیلم سینمایی پرفروش «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر در بخش سیمرغ و پروانه‌ها برای حدود هزار دانش‌آموز مازندرانی در نوبت صبح آغاز شد و تا ساعاتی دیگر با روی پرده رفتن فیلم سینمایی «عامه‌پسند» ساخته سهیل بیرقی ادامه خواهد یافت.

«عامه‌پسند» یک بار در سانس دوم روز چهارشنبه ۱۶ بهمن نیز اکران شده بود و امروز نیز در سانس‌های اول و سوم روی پرده خواهد رفت. این فیلم تنها فیلم جشنواره است که امسال در مازندران ۳ اکران دارد. عمده مخاطبانی که دومین روز برپایی جشنواره در نخستین اکران این فیلم به تماشای آن نشستند، با نارضایتی سالن را ترک کردند و این احتمال وجود دارد که امروز استقبال از این فیلم در دو سانس چندان مناسب نباشد.

عامه‌پسند به روایت تصمیم‌گیری‌های جدید زنی ۵۷ ساله می‌پردازد که پس از طلاق قصد کرده زندگی متفاوتی برای خود بسازد و به استقلال اقتصادی برسد و در این مسیر به موفقیت نمی‌رسد. مخاطبانی که در ساری فرصت تماشای این فیلم را از دست دادند می‌توانند امروز در دو سانس اول – ساعت ۱۶ – و سوم – ساعت ۲۱ – در سینما سپهر به تماشای آن بنشینند. فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری هنرپیشگان این فیلم هستند.

بهرنگ دزفولی‌زاده یکی از عکاسان مطرح سینما و تلویزیون است که تاکنون در بیش از ۹۰ پروژه سینمایی و تلویزیونی عکاسی کرده و به همین واسطه با فضای سینما و فیلمسازی بیگانه نیست. او تحصیلاتش را در رشته سینما از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رسانده و تاکنون چند فیلم کوتاه را نیز کارگردانی کرده است. اما امسال برای نخستین بار پروژه‌ای سینمایی را آغاز کرد و فیلم «بی‌صدا حلزون» نوشته محمد رهگذر را با تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخت.

این فیلم نگاهی به بخشی از زندگی ناشنوایان دارد و در آن هانیه توسلی به عنوان نقش اصلی فیلم در کالبد یک زن ناشنوا ظاهر می‌شود. فیلمی که در آن زوجی کم‌شنوا قصد دارند تصمیمی مهم برای فرزند ناشنوای خود بگیرند. سوژه جالب و خاص فیلم سبب شده که نگاه‌ها به این فیلم معطوف شود. منتقدان و مخاطبان بازی‌های خوب هنرپیشگان فیلم و به ویژه هانیه توسلی را نیز از نقاط قوت این اثر کارگردان فیلم‌اولی سینمای ایران می‌دانند. ضمن این که صداگذاری خوب اثر با توجه به ماهیت آن که در مورد ناشنواهاست و موسیقی قابل قبول آن بر میزان ارتباط برقرار کردن مخاطب با فیلم تاثیر مثبتی گذاشته است.

این فیلم در بخش نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ در سینما سپهر اکران می‌شود. دزفولی‌زاده در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر برای عکاسی فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» دیپلم افتخار جشنواره فجر را دریافت کرده بود.

مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار، شیرین ولی‌پور و مجتبی شکری دیگر هنرپیشگان این فیلم هستند.

اکران فیلم های فجر سی و هشتم تا فردا ۲۱ بهمن در ساری ادامه دارد و هر روز ۲ فیلم در سینما سپهر ساری طی ۳ سانس روی پرده می‌رود.

۱۳ فیلم از بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینما سپهر ساری اکران می شود و ۵ فیلم نیز از بخش سیمرغ و پروانه ها در نوبت صبح برای دانش آموزان روی پرده می رود.

تماشای فیلم های نوبت صبح برای دانش آموزان با هماهنگی مدارس رایگان است و برای تماشای فیلم های عصر نیز بلیط اینترنتی در سایت www.iranconcert.com عرضه می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false