×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، علی اکبر زلیکانی ضمن اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در شهر ساری و اینکه بسیاری از شهروندان به وظایف و حقوق شان آگاه نیستند، اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در سالهای اخیر را در بهبود وضعیت ترافیک و مدیریت پسماند موثر خواند و بر ضرورت تداوم این روند تأکید کرد و گفت : فقط شهرداری ساری است که در زمینه اشتغال جوانان اقدام می کند و  متأسفانه در سطح کلان استان همه چیز فقط در حد حرف بوده که امیدوارم در دولت دوم آقای دکتر روحانی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

زلیکانی افزود: قانون برای شورا و شهرداری وظایفی را در حوزه اشتغال زایی تعیین نکرده است اما ما می توانیم به بهتر شدن اوضاع کمک کنیم. به عنوان مثال در رونق گردشگری، بخش کشاورزی و … می توانیم اثربخش باشیم. ما تولید کننده گلاب هستیم گلابی که مرغوبیتی بسیار بهتر از خیلی جاهای دیگر از کشورمان دارد. متأسفانه حلقه بین تولید و توزیع را نتوانستیم ایجاد کنیم. در شهر و استان ما تولید کننده و مصرف کننده متضرر می شوند و این واسطه ها هستند که سود می برند.

وی ادامه داد: در حوزه افزایش سرانه فضای سبز شهر ساری پروژه های خوبی انجام شده و تعدادی هم در دست اجراست. بوستان ولایت، بوستان بانوان، پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه و فاز دوم بوستان ملل از جمله پروژه هایی هستند که پیوست اشتغال زایی دارند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تغییرات مدیریتی اخیر صورت گرفته در بدنه شهرداری ساری را در راستای بهبود وضعیت اشتغال دانست و تصریح کرد: سازمان میادین میوه و تره بار از سازمان هایی است که می تواند در حوزه اشتغال بسیار گره گشا باشد اما متأسفانه از آن غافل بودیم لذا یکی از مدیران با سابقه شهرداری برای اداره آن برگزیده شده است. اتفاقاً در جلسه کمیسیون طرح و برنامه که به زودی برگزار می شود، دستور کار ما تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای سازمان میادین میوه و تره بار خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت درآمدی شهرداری نیز گفت: شهرداری ها دیگر به درآمد ناپایدار کوششی نمی توانند اتکا کنند اما امروز شهرداری ساری به پاس تلاش های آقای عبوری که نمی توانیم آن را غیر کوششی بنامیم، بودجه خود را محقق نموده است. باید توجه داشت که این درآمدها هر ساله حاصل نخواهند شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به انتقاداتی که از عملکرد شورای دوره چهارم ساری صورت گرفته است، گفت: با اینکه بنده عضو شورای دوره چهارم بودم اما به شخصه عملکرد شورای قبلی را اصلاً نپسندیده ام. معتقدم شورای چهارم کمترین نقش را در دستاوردهای مدیریت شهری داشته و در این خصوص نقش آقای عبوری بسیار پررنگ تر بوده است. در واقع شهردار از شورا یک گام جلوتر بود.

وی ترکیب شورای پنجم شهر ساری را خوب توصیف کرد و اذعان داشت: به نظرم ترکیب دوره پنجم خیلی بهتر از دوره قبل است. با وجود تضارب آراء اما الحمدلله همه اعضاء دغدغه مشترک دارند. ان شاء ا… بتوانیم برای این دغدغه ها برنامه ریزی مناسبی صورت دهیم و بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

زلیکانی در خصوص کاهش معضل ترافیک در شهر گفت: شهرداری در این حوزه اقدامات موثری را داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. سعی کرده ایم دردوره جدید شورا نگاه نرم افزاری به حل مشکلات ترافیکی داشته باشیم. این نگاه می تواند در به حداقل رساندن مشکلات فرهنگی در حوزه ترافیک نیز موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مانیتورینگ یکی از راه های کاهش ترافیک می باشد و خودم استارت آن را در ساری زده ام، ابراز داشت: ساختمان شهریار ۳ که گره ترافیکی شدیدی در خیابان فرهنگ به وجود آورده مربوط به مدیریت قبل از عبوری است که دوربین های مداربسته در حوالی آن نصب شده و به زودی راه اندازی می شود. موضوع مانیتورینگ در خیلی از اماکن دیگر نیز در حال انجام است اما هنوز با استانداردها و حد ایده آل فاصله داریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: در حوزه سخت افزاری نیز در چند محور همچون جاده ساری – تاکام حد فاصل ابتدای بلوار کشاورز تا سکوتپه ، جاده ساری – قائم شهر و همچنین کمربندی جنوبی و شمالی اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای حل مشکلات ترافیکی کم کاری برخی دستگاه ها را نیز پوشش داده است، اظهار داشت: تمام تملکات مربوط به کمربندی سه راه جویبار تا گارد جنگل با وجود اینکه درحوزه وظایف وزارتخانه بوده است را شهرداری انجام داد. تقاطع همسطح خطرناکی محور ساری – قائمشهر وجود داردکه باید با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی احداث یک روگذر، اتصال کمربندی جنوبی و شمالی را به سرانجام برسانیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false