×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، محمد شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان مازندران در جمع خبرنگاران با تأکید بر نقد و بررسی هر ساله عملکرد و فعالیت‌ها از سوی افراد مرتبط با عرصه آموزش و پرورش، آن را زمینه‌ای برای آسیب‌شناسی و طراحی مجدد برنامه‌ها دانست.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان مازندران، مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش را در حوزه خود اعتبارات ندانست و افزود: بسیاری از مسائل موجود در حوزه پرورشی و فرهنگی استان را می‌توان با ایستادگی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، تغییر نگاه، پرهیز از عادت‌ها و برنامه‌های تکراری، سوری، خسته‌کننده و به‌روز کردن فعالیت‌ها حل کرد.

شعبانی از اجمله اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی و فرهنگی را پرهیز از فعالیت‌های سوری، افزایش سطح مشارکت دانش‌آموزی در برنامه‌ها و کم کردن کار مربیان و حذف ۹۰ درصد از بخش‌نامه‌ها برشمرد و افزود: تمامی بخش‌نامه‌ها به بخش‌نامه‌های پایدار تبدیل و در این رابطه کتاب چاپ شده و نقشه راه تعریف کردیم و گزارش‌ها را به صفر رسانده و گزارش‌ها تنها به‌صورت حضوری شدند.

وی با بیان اینکه برنامه‌مدار بودن فعالیت‌ها در دستور کار ما قرار دارد، از تنظیم برنامه‌های چهار ساله و یک ساله خبر داد و مهم‌ترین ویژگی برنامه‌ها را به‌روز بودن و خلاقیت برشمرد و افزود: سعی می‌کنیم هرساله در برنامه با توجه به مدل‌های موجود تغییراتی ایجاد کنیم تا موجب افزایش جذب مخاطب شود.

شعبانی با اشاره به افزایش سه برابری مشارکت دانش‌آموزی در برنامه‌های فرهنگی و هنری، گفت: این رشد بیانگر تمهید مقدمات ما در سطح مدارس بوده؛ ما به دانش‌آموزان اعتماد کردیم و سعی شد از توانمندی و استعداد آنها در برنامه‌های مختلف استفاده گردد و اکنون اطراف ما پر از دانش‌آموز توانمند است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، جایگاه آموزش و پرورش استان را در فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با توجه به آمار و مستندات خوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ما توانستیم فضایی ایجاد کنیم تا برخی از رشته‌ها مانند موسیقی سنتی رشد کنند، افزود: در سال اول خدمت هیچ فردی را برای معرفی به مسابقات کشوری نداشتیم و اکنون  بیش از ۲۰۰ اثر برای مسابقات ارسال شده است.

شعبانی یکی از معضلات در این زمینه را نگرش فرهنگی دانست و افزود: سعی شد تا کمی تعدیل و تغییرات ایجاد کنیم که دانش‌آموزان اعتماد کنند و وارد میدان شوند و با توانمندی‌های دانش‌آموزان می‌توان در سطح استان و کشور اقدامات خوبی را رقم زد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false