×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان مازندران در گردهمایی تحقق تفاهم‌نامه میان دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در استان مازندران که در دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) شهرستان ساری برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: امسال ۴۰.۶۰ درصد دانش‌آموزان مازندران به شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرد: مازندران رتبه نخست ورود هنرجویان هنرستان‌ها به دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای را در کشور دارد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور و وزارت آموزش‌وپرورش و لزوم تحقق آن در استان‌ها، این گردهمایی را نخستین اقدام برای دستیابی به مفاد تفاهم‌نامه دانست و ادامه داد: هنرجویان پس از گذراندن سه سال در هنرستان‌ها با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی و سما شده و دو سال به عنوان کاردانی پیوسته ادامه تحصیل خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان مازندران با اشاره به این‌که ورودی‌های این دانشگاه‌ها خروجی‌های هنرستان‌های آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به تعامل بیشتر دو نهاد و‌ استفاده از ظرفیت‌های موجود کمک می‌کند.

نظری استفاده صحیح از امکانات و ملق فرصت‌های تجاری جدید را عامل بهبود عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و گفت: افزایش ایجاد اشتغال نیز در گرو توجه به مهارت‌آموزی و کارآموزی است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false