×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشت با خبرنگاران، محیط کسب و کار را بزرگترین مشکل کشور بیان کرد و گفت: سیستم سنتی ما بسیار شلوغ است و باید محیط کسب و کار ما اصلاح و درست شود و این امر نیازمند سرمایه گذاری های خطرپذیر در حوزه نظام مالی است.

وی با بیان اینکه شرکت های نوپا با سیستم وام شکل نمی گیرد، ایجاد آن را نیازمند رویکرد جدید برشمرد و گفت: سیستم های سرمایه گذاری در کشور نفتی شده و نیازمند بازنگری است.

ستاری، یکی از بحث های جدی محیط زیست را در شهرهای شمالی زباله برشمرد و گفت: دو سایت در ساری و نوشهر در حال احداث و طرح تصفیه شیرابه در دو شهر استان نیز توسط بنیاد نخبگان در حال اجرا است.

وی بهره گیری از پلاسما در حوزه رفع معضل زباله در بیمارستان بابل را از دیگر طرح ها برای رفع مشکل زباله و شیرابه در استان مازندران بیان کرد و گفت: این طرح در استان بومی سازی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره چرایی معرفی نشدن گزینه وزرات علوم در دولت گفت: هیچ فشاری برای معرفی گزینه نبوده است و نامزد پیشنهادی وزارت علوم به دلیل مشکلی که برایش پیش آمده بود، در روز آخر معرفی، انصراف داده بود.

وی سطح علمی ایران را روبه رشد برشمرد و گفت: سال گذشته ایران بیشترین رشد علمی را در جهان داشته  و ۱۸ درصد شمار مقالات علمی افزایش یافته است، همچنین در حوزه نانو به رتبه چهارم دنیا دست یافته ایم.

ستاری با اظهار اینکه نیمی از دانشجویان در حوزه علوم انسانی مشغول تحصیل هستند گفت: در این حوزه تعداد مقالات قابل دفاع نیست.

وی شمار شرکت های دانش بنیان را سه هزار و۱۰۰ شرکت و میزان فروش آنان را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این شمار ۵۰۰ شرکت دانش بنیان صنعتی هستند و توانستند در خط تولید خود از نوآوری بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ خدمت در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه می شود تصریح کرد: بخشی از این حمایت ها مالی است که از سوی صندوق نوآوری شکوفایی، معاونت علمی و بنیاد نخبگان ارائه می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره بازگشت نخبگان به کشور اظهار داشت: روزانه سه نفر از نخبگان تقاضای بازگشت به کشور دارند و باید بتوانیم زیست بومی فراهم تا این نخبگان را جذب کنیم و درحال حاضر بیشترین جذب این نخبگان در شرکت ها در حال انجام است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false