×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

 به گزارش خبرنگار رخداد شمال از ساری ، داود تقی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی مازندران با بیان اینکه جذب و توسعه سوادآموزی لازمه برنامه ریزی دقیق ، هماهنگی و هم‌افزایی است ، گفت: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران افزود: برای جذب و توسعه سوادآموزی باید برنامه ‌ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.

تقی نیا با بیان اینکه فرهنگ سواد آموزی باید در بین تمام اقشار جامعه گسترش یابد، گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی و ایجاد زمینه برای بهره‌وری از فرصت ‌ها و امکانات برای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی ضروری است چرا که یکی از شاخص‌های رشد در جامعه میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه مبارزه با بی‌سوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می‌شود، افزود: ما نیازمند نگاه جامع ‌نگر، یکپارچه و تشکیل گروه بهبود کیفیت سوادآموزی در سطح ادارات برای به‌کارگیری همه اندیشه‌ها هستیم و ساماندهی آنها باید به نحو احسن انجام شود.

تقی نیا رسالت آموزش و پرورش در امر سوادآموزی را رسالتی مهم و سرنوشت ساز دانست و گفت: افزایش سوادآموزانی که به دوره‌های تحکیم سوادآموزی راه می‌یابند در جریان کیفیت بخشی به امر سوادآموزی ضروری است.

در این جلسه شیوه‌های جذب فعال ، آموزش اولیا فاقد سواد ، استفاده از ظرفیت‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس و همچنین تدوین راهکارهای کاربردی جهت تسهیل روند سوادآموزی بررسی شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false