×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ در پی درج گزارش «پاسخ‌گوی آشفته‌بازار ثبت‌نام باشید» در شمال نیوز ، آموزش و پرورش مازندران با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن شد .

متن کامل این ج.ابیه بدین شرح است :

مدیریت محترم پایگاه خبری «شمال‌نیوز»

با سلام و احترام و ضمن تبریک به‌مناسبت درپیش بودن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار به اطلاع می‌رساند مطلب زیر به‌عنوان جوابیه گزارشی انتقادی با عنوان «پاسخ‌گوی آشفته‌بازار ثبت‌نام باشید» ارسال می‌شود. لذا از آن برادر گرامی می‌خواهیم برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن در سایت وزین «شمال‌نیوز» اقدام نمایند.

یک – از مطبوعات و رسانه های مستقل در دنیای جدید با عناوینی چون «چشم سوم مردم»، «رکن چهارم دموکراسی» و «پیش‌نیاز توسعه پایدار» یاد می‌شود که از نگاه ما می‌تواند درست باشد. درِ روابط عمومی و اتاق مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همواره به روی خبرنگاران و اهالی رسانه باز است چون ما نقد مشفقانه و تذکّر دلسوزانه به مدیران را در حقیقت اقدامی مثبت از سرِ لطف و خیرخواهی می‌دانیم و از این‌گونه اقدامات استقبال می‌کنیم.

دو- از رسانه‌ای برجسته چون «شمال‌نیوز» توقع کار حرفه‌ای داشته و داریم و براین اساس بهتر بود به موازات اقدام به طرح انتقادات در حوزه ثبت‌نام که این روزها مبتلابه بسیاری از خانواده‌ها است، پاسخ مدیران آموزش و پرورش استان را نیز ضمیمه گزارش می‌کرد تا ضمن آگاهی مردم، نیازی به تنظیم جوابیه مستقل و تبیین بیشتر موضوع نباشد.

سه- ضمن این‌که گزارش مورد نظر را سازنده ارزیابی می‌کنیم و باور داریم با هدف تسهیل مشکلات شهروندان استان تهیه شد اما مواردی سهو و خطا در گزارش تنظیمی دیدیم که لازم دانسته شد در این جوابیه برای مدیریت و خبرنگار محترم «شمال‌نیوز» و همچنین افکار عمومی تبیین شود.

چهار- در ابتدای گزارش اینگونه القا شد که مدیران آموزش و پرورش در اتاق خود نشسته‌اند و هیچ نظارت میدانی به فرایند ثبت‌نام ندارند درحالی‌که این موضوع در روزهای اخیر دغدغه هر روز مدیران و ازجمله شخص «علیرضا سعدی‌پور» بود و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان به‌طور جداگانه و مدیران و معاونان ادارات شهرستان‌ها و مناطق نیز به‌طور مستقل مدرسه به مدرسه را مورد رصد و نظارت قرار می‌دهند و در مواردی نیز تخلفی مشاهده شد اقدام قانونی به‌عمل آورده‌اند که آمار تذکرات کتبی و جدی موجود است اما تا این لحظه نیاز و دلیلی به رسانه‌ای کردن این بازدیدها و تذکرات احساس نشد.

پنج- درخصوص سامانه رسیدگی به تخلفات ثبت‌نام نیز باید یادآور شویم این سامانه امسال نیز مانند هر سال به آدرس «shekayat.medu.ir» فعال است و مانند سنوات قبل کارشناسان اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها و مناطق موظفند در کوتاه زمان به شکایتی که ثبت شد رسیدگی و گزارش نتیجه آن را پس ازین‌که به اطلاع شاکی رسید در همین سامانه ثبت کنند.

شش- نکته مهمی که در پاسخ به این گزارش باید بر آن تأکید کنیم این است که برابر بخشنامه‌های ثبت‌نام از دوازده پایه، برای ۹ پایه –تمام میان‌پایه‌ها- غیرحضوری است و نیازی نیست اولیا و یا دانش‌آموز به مدرسه مراجعه کند و تنها برای سه پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم ثبت‌نام به‌صورت حضوری است و این نکته نیز بارها توسط شخص مدیرکل و در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و در سایت‌ها و مسیرهای متعدد اطلاع‌رسانی شد و با این‌همه اگر خانواده‌ها مراجعه حضوری دارند و در حیاط مدارس تجمع می‌کنند، به کوتاهی آموزش و پرورش بر نمی‌گردد.

هفت- یکی از مشکلاتی که در فصل ثبت‌نام امسال ایجاد شد که از اختیار آموزش و پرورش خارج بود این بود که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌ها، سال تحصیلی دیرتر از زمان معمول به انتها رسید و سال تحصیلی جدید نیز ۱۵ روز زودتر از اول مهر، آغاز خواهد شد و همه این موارد به بالارفتن ترافیک و تراکم ثبت‌نام ختم شد.

هشت- مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل شرایط خاص و آغاز موج دوم شیوع کرونا و برای کاهش ترافیک حضور خانواده‌ها، روز شنبه را نیز به‌عنوان ایام کاری مدارس در این روزها اضافه کرد تا مشکل تدبیر شود و سلامت نوجوانان و اولیای آنان نیز به مخاطره نیفتد.

نه- آخرین نکته این‌که باز هم تأکید می‌کنیم آموزش و پرورش مازندران از نقد سازنده استقبال می‌کند اما اگر اطلاعات کافی کسب می‌شد گزارش آن رسانه، بهتر و غنی‌تر می‌شد کمااین‌که در بخشی از گزارش مورد نظر نوشته شده دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بخش اعظمی از دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند در حالی‌که حدود ۵۴ درصد از دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند هرچند ما وجود مشکل در برخی مدارس مرکز استان را (براساس گزارش آن رسانه محترم) تأیید می‌کنیم اما وجود مشکل در چند مدرسه نباید به تمام استان تعمیم داده شود یا تلاش عوامل زحمتکش مدارس در سراسر مازندران را کوچک و ضعیف جلوه دهد.

در پایان از توجه آن رسانه به مشکلات حوزه گسترده آموزش و پرورش قدردانی می‌کنیم.

احسان شریعت
رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false