×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : مراسم دهه امامت و ولایت وجشن غدیر در نمازخانه مدیریت مخابرات شهرستان ساری با حضور حجت الاسلام والمسلمین مسکینی معاون دادگستری شهرستان ساری ؛ مهندس سراج مدیریت مخابرات مرکز استان و جمعی از کارکنان و بازنشستگان مخابرات شهرستان ساری و میاندرود برگزار گردید.

در این مراسم مسکینی معاون دادگستری شهرستان ساری گفت: ثواب و فضیلت شادی غدیر کمتر از ماه محرم نیست زیرا علاوه بر اثرگذاری در حفظ دین، در تبلیغ شیعه و تربیت جامعه نیز اثرگذار است، اما گاهی کوتاهی می‌شود.


وی در بحث اهمیت دادن و احیای جریان غدیر که در قران کریم خداوند تمام بودن نعمت خود و اکمال دین را به ولایت مطرح کرده اظهار کرد: در آیه تبلیغ نیز آمده  «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» باز هم مسئله تبلیغ ولایت یکی از مسائل اساسی طرح شده که اگر این تبلیغ انجام نشود، دین ناقص است.
مسکینی با بیان اینکه ما اگر به این دو نکته توجه کنیم که ولایت کمال و تمامیت دین است و اگر ولایت نباشد اسلام واقعی محقق نشده است، افزود: اگر به این موضوع در کنار آیه تبلیغ توجه کنیم که اگر ولایت نباشد، رسالت دین تبلیغ نشده است، به این می‌رسیم که تبلیغ ولایت، اساس دین اسلام و حفظ ولایت به معنای تبلیغ استوانه اساسی دین خداست.

معاون دادگستری شهرستان ساری ادامه داد: اگر به جایگاه ولایت در شریعت اسلام توجه کنیم، متوجه خواهیم شد، اهمیت ولی خدا و امام چه جایگاهی در دین خدا دارد؛ بنابراین معرفت خدا، هدایت و مسئله عبادت و عبودیت همه گره خورده به ولایت است.

وی با اشاره به اینکه تعابیر و احادیث زیادی در مورد غدیر وجود دارد، بیان کرد: ما هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب آنچنان که باید، عید غدیر را احیا نکرده‌ایم، زیرا دهه محسنیه، دهه مسلمیه، دهه زینبیه، دهه صادقیه و … می‌گیریم که خیلی هم پشتوانه مذهبی ندارد اما غدیر را با این همه توصیه‌ای که از سوی پیامبر عظیم‌الشأن برای احیای آن شده است، آنطور که باید تبیین نکرده‌ایم.

مسکینی با بیان اینکه عید غدیر مظهر شادی ولایت است، افزود: ثواب و فضیلت شادی غدیر کمتر از ماه محرم نیست زیرا علاوه بر اثرگذاری در حفظ دین، در تبلیغ شیعه و تربیت جامعه نیز اثرگذار است، اما گاهی کوتاهی می‌شود.

وی به راهکارهای احیای جریان غدیر اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنیم و در این زمینه رسانه‌ها نیز در امر تبیین غدیر دخیل هستند، بازسازی واقعه غدیر به شکل نمایش و بیان جریان غدیر از سوی والدین به فرزندان نیز از دیگر مواردی است که در احیای آن تأثیرگذار است.
در پایان این مراسم مولودی خوانی و همراه با هدیه نفیس به سادات کارمند و کسانیکه نامشان متبرک به نام علی (ع ) بود اهداء گردید.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false