×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال،دکتر سید هادی حسینی معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در همایش ملی مدیریت منابع آبی در ساری گفت: مسائل مرتبط با مدیریت آب ناشی از فقدان مدل جامع فرهنگی در زمینه مدیریت منابع آبی ناشی می شود.

 معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کمبود مدل جامع فرهنگی سبب شد تا چالش منابع آب در ایران همچنان استمرار یابد و برای اینکه آب به منبعی پایدار تبدیل شود باید به عوامل مختلف توجه شود زیرا آب منبع زندگی است.

وی از آب به عنوان منبع زندگی و منبع پایدار ذکر کرد و گفت: آب به عنوان یک منبع چالش نیز محسوب می شود و بیشتر نزاع های سطح دنیا در تاریخ، روی مسئله آب بوده است و به مدل جامع فرهنگی نیاز داریم تا در مدیریت منابع آبی دچار معضل نشویم.

دکترحسینی با اشاره به اینکه ایران کشوری خشک و نیمه خشک محسوب می شود ادامه داد: متوسط میزان بارندگی در کشور ۲۵۰ میلی متر و یک سوم بارندگی جهان است و ۷۵ درصد بارش سالانه کشور در ۲۵ درصد منابع کشور رخ می دهد.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید علل بروز مشکل آب و راهکارهای برون رفت از آن شناسایی شود و تخصیص نابجای منابع آب از جمله چالش ها به شمار می رود.

وی کشاورزی ناکارامد، مدیریت نسنجیده را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: تجدید نظر در کشت محصولات از جمله راهکارها است و باید به آن توجه شود.

دکتر حسینی با بیان اینکه آب دارای جنبه های فرهنگی و اجتماعی است که مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: باید ابعاد اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار گیرد و هرجا پدیده آب، چندبعدی دیده شود چالش ها نیز کمتر می شود.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت مقوله فرهنگی در مدیریت منابع آبی و به بیانیه یونسکو اشاره و اضافه کرد: مدیریت روی منابع آب بدون شناخت مسائل فرهنگی پایدار نخواهد ماند زیر رباطه بین افراد و محیط با فرهنگ تجسم یافته است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false