×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ رضا باقری معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران با اشاره به قطع مقطعی گاز در برخی از مناطق کوهستانی استان از جمله بخش کجور نوشهر گفت که برای پایداری شبکه گاز استان بخصوص بخش کجور به شیوه طبیعی به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران افزود : این میزان اعتبار برای طرح اتصال شبکه گاز مازندران به شبکه سراسری تهران برآورد شده تا سبب پایداری گاز شهرهای مختلف مازندران شود.

وی توضیح داد : در این راستا حدود ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال سراسری با ورودی ۲۰ اینچ در چهار فاز تعریف شده که طبق نقشه این خط از منطقه “ونوش ” نوشهر به بخش کجور ، منطقه میان بند “بلده نور” به امامزاده هاشم و هراز متصل می شود و سرانجام به خط لوله گاز تهران وصل خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت گاز مازندران اظهار داشت : با اجرای این طرح ۲ کار مهم انجام می گیرد که علاوه بر گازرسانی به بخش کجور ،‌ شاهد پایداری شبکه گاز استان خواهیم بود و در صورت کاهش افت فشار گاز در سرمای شدید گاز هیچ یک نقاط استان قطع نخواهد شد.

وی افزود : طبق برنامه ریزی انجام شده و در صورت تخصیص بموقع اعتبار از سوی مسوولان شرکت ملی گاز ایران این طرح ظرف مدت ۲ سال اجرایی می شود.

باقری گفت :‌ در این طرح گازرسانی به حوزه روستایی و شهری بخش کجور نوشهر تعریف و هم اینک کار مطالعاتی و تهیه نقشه این طرح به پایان رسیده است که با اجرایی شدن این مشکلات تامین گاز مردم این بخش برای همیشه برطرف خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت گاز مازندران همچنین با اشاره به برفگیر بودن و داشتن پیچ های تند و گردنه های سخت مسیر کجور گفت : طبیعتا انتقال گاز به شکل کپسول از طریق تریلی در این مسیر یخبندان کار بسیار دشواری است و تاکنون چند مورد گزارش شده که این خودروها در این مسیر در حین گذر دچار مشکل شدند تا حدی که منجر به راهبندان و در نتیجه قطعی گاز موقتی مشترکان پول و کجور شده است و در این حوزه نیز پیمانکاری به کار گرفته شده تا یک خط لوله از ایستگاه گاز فشرده شهر پول به ایستگاه شهر کجور متصل کند که اکنون این طرح در حال اجرا است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false