×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی عصر در بازدید از مزارع کلزای بهشهر در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری در خرید کلزا از کشاورزان همچون سال گذشته شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی وارد عمل می شویم و قیمت های تضمینی و پرداخت به موقع خواهد بود.

کشاورز قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را دو هزار و ۷۸۳ تومان برای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل حدود ۱۱درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در خرید کلزا از کلزاکاران و پرداخت پول کلزا به کشاورزان مشکلی وجود ندارد و همچون سال گذشته به موقع پرداخت می شود.

به گفته کشاورز، در سال جاری ۱۳۰ هزارهکتر از اراضی کشور به کلزا اختصاص یافته است که شاهد رشد سه برابری این محصول بودیم تا در بخش دانه های روغنی به رقم قابل قبول رسیده و از وابستگی به خارج از کشور رها شویم.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه حدود ۳.۵ میلیون تن ظرفیت تصفیه و بیش از ۵ میلیون تن ظرفیت روغن کشی در کشور فراهم است، خاطر نشان کرد: انتظار داریم صنایع هم در این بخش وارد عمل شده و برای خرید محصول به کمک ما بشتابند.

کشاورز گفت: در سال جاری با رشد سه برابری کشت کلزای در کشور به توانمندی مناسبی رسیدیم و انتظار داریم در سال اینده با جهش بیشتری در این راستا حرکت کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false