×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ سید عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سال گذشته ۲۵۹ هزار دانش آموز ابتدایی در استان تحصیل می کردند و این رقم امسال به ۲۶۲ هزار و ۴۶۹ نفر رسید که افزایشی معادل ۳ هزار دانش آموز را نشان می دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: از کل دانش آموزان ابتدایی استان ۲۱۲ هزار و ۴۲۹ نفر در مدارس دولتی و ۵۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که آمار دانش آموزان مدارس غیر دولتی با روند کاهش ۳ هزار نفری روبرو بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به میزان مدارس ابتدایی استان تصریح کرد: کل مدارس ابتدایی استان ۲۰۹۱ مدرسه است که ۱۷۳۹ مدرسه دولتی و ۳۵۲ مدرسه غیر دولتی است. همچنین ۵۰۰ مدرسه دخترانه، ۴۸۶ مدرسه پسرانه و ۱۱۰۵ مدرسه استان مختلط است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به میزان کلاس درس ابتدایی گفت: در کل مدارس ابتدایی استان ۹۰۲۷ کلاس درس دولتی و ۲۵۲۶ مدرسه غیر دولتی داریم که در مجموع شامل ۱۱ هزار و ۵۵۳ کلاس درس است.

وی با بیان اینکه ۱۶۳ هزار دانش آموز ابتدایی مازندران در مدارس شهری و ۹۶ هزار دانش آموز در مدارس روستایی تحصیل می کنند، یادآور شد: ۹ هزار و ۲۸۱ معلم ابتدایی در استان تدریس می کنند که از این میزان ۸۶۸۸ معلم رسمی و پیمانی و ۵۹۳ معلم حق التدریس هستند.

میرشفیعی میزان دانش آموزان مقاطع ششگانه مدارس ابتدایی استان را شامل موارد زیر دانست: پایه اول ۴۴۲۵۵ نفر، پایه دوم ۴۳۶۱۴ نفر، پایه سوم ۴۴۱۵۴ نفر، پایه چهارم ۴۴۴۰۴ نفر، پایه پنجم ۴۳۴۹۵ نفر و پایه ششم ۴۲۵۴۷ نفر.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برنامه های این معاونت برای بازگشایی مدارس گفت: ساماندهی معلمان، برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی نیروی انسانی، پیگیری ثبت سناد دانش آموزان، سنجش نوآموزان، تهیه کتب درسی و نظارت بر ثبت نام از جمله این موارد است.

وی کاهش ثبت نام دانش آموزان در خارج از محدوده جغرافیایی، ساماندهی به موقع نیروی انسانی و برگزاری کارگاه آموزش والدین قبل از شروع سال تحصیلی را از جمله موفقیت های سال جاری دانست که امسال نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری انجام شده و معضلات کمتری داشت.

میرشفیعی با اشاره به ساماندهی معلمان گفت: در اغلب شهرستان ها و مناطق ساماندهی انجام شده و کلاس های درسی معلمان مشخص شده است که در این زمینه شورای معلمان در روز ۱۹ شهریور در دفاتر مدارس برگزار خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false