×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ داوود تقی نیا معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران گفت که امسال ۱۰۰ نفر از سواد آموزان دوره انتقال استان زیر پوشش طرح دریافت گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر ( ای سی دی ال ICDL ‘ قرار می گیرند.

تقی نیا هدف از اجرای این طرح را تعمیم و گسترش مهارت های کار با رایانه برای سوادآموزان دانست .

وی همچنین از اجرای طرح آموزش عملی نماز با عنوان ‘ کلید بهشت ‘ به صورت فراگیر در سال جاری خبر داد و گفت : از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای جلب مشارکت و اجرای صحیح این طرح استفاده خواهد شد.

او شمار سواد آموزان مازندران را ۱۰ هزار و ۷۹۱ نفر اعلام کرد و افزود : این در حالیست که ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری ۱۰ هزار تن بوده است.

تقی نیا گفت : پنج هزار و ۱۳۳ نفر از این سواد آموزان در سال جاری برای اولین بار ، چهار هزار و ۶۶۲ تن سواد آموز دردوره انتقال (معادل ششم ابتدایی) و ۹۹۶ نفر نیز زیر پوشش دوره تحکیم سواد آموزی قرار گرفتند.

او سواد آموزی را شامل سه بخش واجب التعلیم، انتقال و تحکیم دانست و افزود : آموزش و پرورش مازندران بر اساس آخرین آمار در این زمینه حائز رتبه نخست کشوری است.

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت : با اجرای طرح با سواد کردن اولیای بیسواد طی سال های ۹۴ و ۹۵ ، تاکنون با مشارکت و همکاری مدیران مدارس و معلمان سه هزار و ۲۸۰ نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان تعیین وضعیت ، شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی به تاسیس و راه اندازی چهار مرکز یادگیری محلی در ساری (ناحیه ۱ و۲)، آمل و قائمشهر اشاره کرد و افزود : علاوه بر سوادآموزی ، مهارت های اساسی و حقوق شهروندی در این مراکز آموزش داده می شود.

تقی نیا به ۱۰۵ نفر از چهره های موفق استان از حوزه سواد آموزی اشاره و خاطر نشان کرد:آنان با دریافت مدارک دیپلم تا دکترا به جمع افراد باسواد جامعه پیوستند و تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی جامعه دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false