×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : اگرچه رشد کمی مطبوعات استان مازندران قابل قبول است اما رشد کیفی آنها مستلزم اهتمام بیشتری است به ویژه اینکه مطبوعات و خبرگزاری‌ها رقبای سرسختی در حوزه” رسانه‌های فنآوربستر” پیدا کردند.

برگزاری نمایشگاه سالانه مطبوعات،نشریات و خبرگزاری‌های استان مازندران (۲۶ـ۲۹بهمن۹۶ ) فرصت دوباره‌ای فراهم کرد تا کنشگران سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از نزدیک با فعالان رسانه‌های گروهی استان آشنا شوند و با یکدیگربه گفت‌وگوی رو در رو بپردازند.

اگر استان مازندران را به عنوان یک سیستم مدنظر قرار دهیم رسانه‌های گروهی بخشی از این سیستم محسوب می‌شوند و اعتقاد نگارنده برآن است معدل مجموعه فعالان رسانه‌های گروهی استان به نسبت سایر بخش جلوتر و پویاتراست.

اما انتظاری که از دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های محلی می‌رود نقشی‌آفرینی و حرکت بخشی آنان در توسعه استان است، رسانه‌های محلی می‌توانند موتور محرکه توسعه استان باشند و با جریان‌سازی در روندهای استانی نقش‌آفرینی کنند.

اگرچه رشد کمی مطبوعات استان مازندران قابل قبول است اما رشد کیفی آنها مستلزم اهتمام بیشتری است به ویژه اینکه مطبوعات و خبرگزاری‌ها رقبای سرسختی در حوزه” رسانه‌های فنآوربستر” پیدا کردند.

امروزه پیام‌رسان‌هایی که اینترنت و موبایل پایه هستند بخش زیادی از مدیریت افکارعمومی و نیازهای خبری مخاطبان را در تصرف خود درآوردند و این مسئله برای حیات سایر رسانه‌ها به‌ویژه نشریات مکتوب چالش برانگیز شد.

با این شرایط اما هنوز جامعه برای خبرنگاران و روزنامه‌‎نگاران هویت رسمی و حرفه‌ای قائل است اگرچه پیام فرست تغییر ساختار داده است.

راقم این سطور اصحاب رسانه را سرمایه‌های ارزشمند استان می‌داند و براین باور است همچنان فعالان رسانه‌ای اعم از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران می توانند در توسعه استان بیش از دیگر کنشگران موثر باشند.

آگاهی‌بخشی، اعتمادبخشی، تحکیم همگرایی شوق‌آفرینی، نقد سازنده، و مراقبت از منافع و مصالح مردم و استان مازندران می‌تواند از اولویت‌های رسانه‌های گروهی استان مازندران باشد.

ملی سازی مسائل استان از طریق تهیه اخبار، گزارش و مقالات تحلیلی ودرج در رسانه‌های کشوری می‌تواند توجه مقامات ملی را به خود جلب کند ودر تحصیل منافع استان درسطح ملی موثر باشد.

بدون شک مقالات و گزارش‌های تحلیلی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محلی که به‌صورت حرفه‌ای تنظیم می‌شود می‌تواند برای مدیران، برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قابل استناد و اتکا باشد و آنان را تصمیم‌سازی‌ها کمک کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false