×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : قرار نبود که راه تو را پایانی باشد و تو تنها در خاطره‎ها بمانی با یک نشانی به نام «سنگ قبر»، قرار این بود که تا ابدیت تاریخ بمانی و هر روز راه تو را تکرار و هدفت را دنبال کنیم.

دانستی که در تلاطم زندگی‎های امروزی، گاه تو را از یاد می‎بریم و شاید نیم‎نگاهی حتی بر مزارت نیندازیم، دانستی که خطاها ما را به فراموشی می‎برد، دانستی که باید خود دست به‌کار شوی و حدیث بودن را صرف کنی.

تو می‎آیی درست در همان لحظاتی که برخی‌ها می‎خواهند زیر پا بگذارند تمام آنچه را که تو و رفیقانت بر جای گذاشته‌اید، می‎خواهند ردّ پاها را گم کنند اما تو سر بزنگاه می‎آیی، بی‎آنکه حرفی بزنی، و دیگر حرفی باقی نمی‌ماند!

این‌روزها اما چه‌قدر محتاج تو بودیم تا بار دیگر عطر حضورت و گرمای وجودت را حس کنیم حتی به خاکی، تکه‌استخوانی یا پلاکی که از تو نشان باشد.

از گمنامی تو هیچ نباید گفت که شاید آرزویت همین بود و به خواسته‌ات رسیده‎ای، این‌روزها تو خورشید می‎شوی و ما آفتابگردان! هر سو که تو باشی دل پر می‌زند در نور هوای تو.

تو آمدی با رفیقانت از آن سوی مرزهای آغشته به خون و آتش، و می‌دانی که جنگ هنوز پایان نیافته است! حالا همان‌هایی که تا دیروز آتش به‎سوی مرزهای ما می‎افکندند، امروز سر افکنده‌اند زیرا مرزها و خاکریزهای‎مان یکی شده است علیه دشمن مشترک.

امروز دشمن نه «مارماهی» است و نه «گرگی اندر پوستین بره‌ای»، امروز با تمام بی‌رحمی و جسارت آمده است و با عریانی تمام! رو در رو می‎گوید: «من دشمنم» و «سلاح من، اسلام علیه اسلام است»!

این‌روزها که باز عطر شهادت در کوچه‌های طبرستان پیچیده است، دوباره قساوت دشمن را متذکر می‎شود و سلاخی‌ها و جنایت‌های امروز تکفیری‌ها را و البته مصمم‎تر می‎کند عزم هر آزادمردی را برای نبرد با دشمن و راسخ‌تر می‌کند ایمان و عزت را، آنکه باید می‎داند که به‎راستی این تابوت‌های سربسته و پیکرهای بی‎نشان حرف‌های زیادی دارند!

این‎روزهای مزین به عطر فاطمیه، هفت شهید گمنام دفاع مقدس در شهرهای نور، آمل، ساری و بهشهر تشییع و خاکسپاری می‎شوند، امشب قرار عاشقی با این شهداست در حسینیه عاشقان ساری و قرار است دو شهید در دانشگاه آزاد نور، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان ساری پردیس دکتر شریعتی، دو شهید در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر)، یک شهید در دانشگاه علوم قرآنی آمل و یک شهید نیز در دانشگاه فرهنگیان پردیس صدیقه طاهره(س) ساری تشییع و خاکسپاری شوند.

… و راه شهادت همچنان ادامه دارد؛ دیروز در مرزهای محدود و امروز که حد و مرزی برای آن نیست، هر کجا که فریاد مظلومی بلند شود، راست‎قامتانی هستند که کمر همت بسته و جغرافیا را در می‎نوردند تا تاریخ‎ساز شوند! شهادت بهای آزادی و عزت است و دشمن از همین می‌هراسد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false