×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید عباس حسینی نژاد مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساری در حاشیه برگزاری نماز ظهر عاشورا شهرستان ساری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف در کربلا خدایی شدن بود گفت: صحنه های کربلا نشانگر اخلاص و ایثار است که ایفای نقش درست را یادآوری می کند و قمربنی هاشم(ع) در کربلا نشان داد که شهید شدن در راه خدا ، زندگی سعادتمند و الهی را رقم می زند.

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی مرکز استان مازندران ابراز کرد: اگر هر انسانی خود را در آینه اهل بیت(ع) ببیند و تک تک خصلت های بد خود را اصلاح کند آثار آن در جامعه نمایان می شود و سلامت روحی و اصلاح جامعه را رقم می زند.

وی با اشاره به رعایت فاصله اجتماعی گفت: همانگونه که رعایت نکات بهداشتی باعث کاهش ویروس کرونا می شود و جلوگیری از مرگ و میر می شود همانقدر نیز اصلاح فردی با توجه به سبک زندگی اهل بیت(ع) به سلامت جامعه کمک می کند.

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا تبدیل به سبک زندگی شود و وقتی فکر و اندیشه ای تبدیل به سبک شود باید غنی و کامل باشد گفت : ائمه معصومان به گونه ای جریان کربلا و عاشورا را تبیین کردند که باید با الگوگیری از هر بعد آن ، سبک زندگیمان را اصلاح کنیم. فلذا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر روی سبک زندگی اسلامی تاکید کرده اند تا از الگوهای اهل بیت(ع) درس بگیریم.

حسینی نژاد با بیان اینکه تنها ظاهر زندگی نیست که باید از فرهنگ عاشورا تاسی بگیرد بلکه در ابعاد مختلف نیز اندیشه عاشورا و شعور حسینی(ع) باید به بطن زندگی انسان ها بیاید گفت: وقتی زیارت نامه این حضرت را می خوانیم حق و باطل و درست زندگی را می آموزیم و از آنجاییکه همه مردم به زیارت امام حسین(ع) نمی توانند بروند از این رو تاکید شده است تا با قرائت این زیارت نامه کبوتر دلشان را راهی حرم کنند و اینگونه به آرامش قلبی برسند.

وی افزود: فرهنگ عاشورا از لحظه تولد تا مرگ در زندگی مسلمانان نهفته است به گونه ای است فردی که به دنیا می آید و حتی از دنیا می رود از تربت کربلا استفاده می کند و امروزه فرهنگ عاشورا در صف های نذری نمایان است به گونه ای که بسیاری از مردم حاضرند در صف های طولانی بایستند تا از غذای نذری حسینی(ع) برای شفا ببرند. ضمن اینکه عده ای کثیری نذری می دهند و اینگونه بسیاری از مردم بر سر سفره اباعبدالله (ع) روزی کسب می کنند.

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در یک روز زندگی خدایی و الهی را به نمایش گذاشت گفت: در عاشورا از علی اصغر(ع) نوزاد شیرخواره تا یاران اباعبدالله نقش آفرینی کردند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا مغفول مانده است گفت: آنگونه که شایسته بوده است نتوانستیم فرهنگ عاشورایی را تبیین و جوانان را از عشق و شعور حسینی(ع) سیراب کنیم.

این مسئول فرهنگی گفت : همزمان با ظهور امام زمان(عج) فرهنگ عاشورا زنده خواهد شد و زندگی ها اصلاح می شود در همین راستا باید مادران فرهنگ عاشورا را بیاموزند و آن را برای تربیت فرزندانشان به کار بگیرند هنوز هم هستند مردانی مانند سردار سلیمانی ها ، چمران ها و صیاد شیرازی ها که زندگیشان با فرهنگ عاشورا گره خورده بود و اینگونه یادشان در ذهن جامعه ماند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن با وعده ها و تبلیغات سوء در فضای مجازی بنیان های خانواده را نشانه گرفته است و برای جوانان امان نامه هایی می فرستد در حالی که در حادثه کربلا حضرت عباس(ع) هیچ یک از امان نامه ها را نپذیرفت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false