×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ فرداصبح با حضور مقامات ارشد توانیر و استان مازندران مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران انجام می‌گیرد.

مازندران در چند ماه گذشته شاهد حاشیه‌های فراوانی بود و نامزدهای حضور در این سمت از هیچ کوششی برای قرار گرفتن در این پست دریغ نکردند. در این فراخوان شاهد حجم بی سابقه لابی و سفارش‌های خارج از عرف بودیم.

رضا غفاری که از طریق فراخوان شایسته گزینی در اردیبهشت۹۸بجای شهابی مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان مازندارن منصوب شده بود ابتدای تیرماه امسال با دستوری که به وزیر نیرو داده شد جای خود را به محمدحسین اسدی‌گرجی معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق مازندران به عنوان سرپرست شرکت توزیع برق استان داده بود. البته غفاری مدتی بعد بعنوان مشاور دوباره به این شرکت برگشت.

تیرماه ۹۹ فراخوان شایسته گزینی توانیر برای این سمت منتشر شد و رقابت حضور در سمت مدیرعاملی توزیع برق مازندران به حداکثر خود رسید. در این فراخوان بی سابقه‌ترین تلاش‌ها برای تکیه زدن بر صندلی مدیریت و لابی و سفارش‌های خارج از عرف شکل گرفت.

وزارت نیرو ادعا دارد در انتخاب هایش سفارش‌های سیاسی را مد نظر قرار نداده و بر اساس شایستگی‌های افراد و نتایج آزمون و مصاحبه به انتخاب مدیران خود می‌پردازد. با این وجود برخی از نامزد‌های مدیرعاملی توزیع برق مازندران از هیچ تلاشی برای فشار‌های سیاسی دریغ نکرده و تلاش کرده اند تا علاوه بر کسب امتیازات و نتایج مصاحبه ها، از سفارش‌های نماینده‌ها نیز در این مسیر بهره ببرند. در زیر نمونه‌ای از توصیه‌های سیاسی نمایندگان را مشاهده می‌کنید که با ادبیاتی دستوری از توانیر درخواست دارد فرامرز سپری را بعنوان مدیرعامل این شرکت منصوب نماید!

فرامرز سپری که دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق شهیدعباسپور (پردیس فنی مهندسی عباسپور دانشگاه شهید بهشتی فعلی) است این روز‌ها دوره دکتری خود در دانشگاه نوشیروانی بابل را سپری می‌کند و سابقه معاونت مهندسی توزیع برق مازندران و عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران را در کارنامه خود دارد.

حاشیه‌های توزیع برق مازندران در چند ماه گذشته به اوج خود رسید و شرایط به سمتی رفت که سه دستگی در این شرکت، عامل تنش‌های بسیاری گردید. بخشی از آن به دلیل طولانی شدن روند انتخاب مدیرعامل جدید بوده است و انتخاب مدیرعامل جدید می‌تواند به حاشیه‌های قبلی پایان دهد و البته اگر درست مدیریت نشود دوباره شروع موجی جدید از حاشیه‌ها خواهد بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false