×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید عباس حسینی نژاد مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری همزمان با آغاز دهه کرامت در جلسه شورای اداری با بیان این مطلب که ملت ایران با حضور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به تمدن مهدویت دست یافته است اظهار داشت: زیارت مقبره علی ابن موسی الرضا(ع) برابر با ثواب حج را دارد و انسان باید سعی کند در محضر ائمه اطهار بتواند عفت و اکرام اوصیا الهی را حفظ کند و سیره زندگی آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهد.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری افزود: خصوصیات امام رضا(ع) برجسته است ، اما سه القاب حضرت بسیار زیبا است که در آن معنا و تجسم برخی آیات الهی را دارد ، یکی خصوصیات ویژه القاب ایشان معروف به امام رئوف است ، که این لقب را ویژه امام رضا(ع) می‌دانند و از القاب دیگر نیز نام رضا و عالم آل محمد(ص) است.
حسینی نژاد ادامه داد: حضرت را رئوف می‌نامند ، چراکه رحمت ، شفقت و مهربانی از ویژگی بارز حضرت ثامن‌الحجج (ع) است و اما فرق ظریفی بین رئوف و رحمت وجود دارد.
وی تاکید کرد: از آن جا که خدا نسبت به بندگان دلسوز است بنابراین واژه رحمت برای این منظور به کار می‌رود و رئوفیت نیز برای توجه به انسان‌های درمانده است.
این مسؤول با یادآوری اینکه اگر عنایت حضرت نباشد مردم گرفتار می‌شوند ، خاطرنشان کرد: نمونه‌های فراوانی داریم که حضرت علی ابن موسی رضا(ع) با دلسوزی ویژه به زائرانش توجه دارد و دارای رئوفیت و رحمت فراوان نسبت به آنان است.
وی با اشاره به دیگر القاب ضامن آهو ، یادآور شد: عالم آل رسول اکرم(ص) از القاب امام رضا(ع) است و هر عالمی در مقابلش زانوی ادب می‌زدند و یارای مقابله با علم ایشان را نداشتند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری تاکید کرد: فرهنگ مهدویت در ملت ایران جایگاهی ویژه پیدا کرده است تا جایی که ۲ قطبی‌های جهان تغییر کرد و امروز پرچم ولایت به دست مقام رهبری است ، لذا تا زنده‌ایم باید قدرشناس ولایت فقیه باشیم تا زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق پیدا کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false