×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، آرزو ولیپور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران در جمع خبرنگاران زن که به مناسبت خجسته میلاد حضرت زهرا (س) روز مادر برگزار شد ، اظهار کرد: روز زن که به برکت و حرمت بزرگ زن دو عالم ، حضرت فاطمه زهرا (س) بانویی که بهانه خلقت کائنات بوده نامگذاری شد دلیلی است برای قدردانی از همراهان همیشگی ، زنانی که در کنار نقش پر اهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه تلاش می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران یادآوری اینکه به دلیل نگاه ویژه به حضور زنان و توانمندی‌های این قشر از جامعه، دولت ۳۰ درصد از سهم مدیریتی را به زنان اختصاص داده است،افزود: این رویکرد در اداره کل کتابخانه‌های مازندران با بکارگیری زنان در جایگاه مدیریتی به ۴۴ درصد رسیده است.

وی با یادآوری اینکه به دلیل نگاه ویژه به حضور زنان و توانمندی‌های این قشر از جامعه، دولت ۳۰ درصد از سهم مدیریتی را به زنان اختصاص داده است ،افزود: این رویکرد در اداره کل کتابخانه‌های مازندران با بکارگیری زنان در جایگاه مدیریتی به ۴۴ درصد رسیده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران توضیح داد: گاهی به دلیل شرایط محیطی و نوع فعالیت ، حضور زنان در آن محیط ضرورت ندارد اما در برخی از فعالیت‌ها نظیر فعالیت‌های اجتماعی،فرهنگی سهم زنان می بایست از ۳۰ درصد افزون‌تر باشد.

وی با اعلام اینکه تنها دستگاه اجرایی هستیم که هشت نفز از روسای کتابخانه‌های استان زن هستند ،ادامه داد: همچنین معاون توسعه و دو نفر رئیس اداره مالی کتابخانه های اداره کل نیز زن هستند که در جایگاه خود از توانمندی‌هایی بالایی برخوردارند.

ولیپور به تلاش بانوان خبرنگار در عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: این بانوان برغم وظایف رسانه‌ای وظیفه ی خود را با بعنوان مادر و زن در خانواده نیز به خوبی ایفا می‌کنند.

وی وحدت و همگرایی بین دستگاه‌های مختلف اداری را لازم و ضروری دانست و گفت: زنان نیز در هر مسئولیتی همپای مردان تلاش کرده و موفق هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران عشق و مهربانی را حلقه مفقوده در نظام خانواده و مدیریتی دانست و افزود: فرهنگ قدرشناسی و عشق باید در خانواده و جامعه نشر پیدا کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false