×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش در شهرستان رامسر با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه جامعه نقش بزرگی دارد گفت: سند تحول بنیادین مرجع رسمی برای اسناد بالا دستی است و در آن ۱۳۱ راهکار اجرایی تدوین شده که در حوزه آموزش و پرورش باید جاری شود.

وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش را عدم عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: بسط و توسعه عدالت آموزشی با راهکارهای مناسب در اولویت قرار دارد زیرا دانش آموزان نقاط محروم باید از عدالت آموزشی و فرصت‌ها برخوردار باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه عدالت افقی فراهم کردن زمینه فضا، تجهیزات، معلم و یکسان دیدن تمامی مدارس در شهر و روستاها از نظر منابع محتوای کتب درسی و تجهیزات است گفت: در عدالت عمودی تفاوت‌هایی در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دهستان اشکور دانش آموزان دختری هستند که از ادامه تحصیل بازمانده‌اند و دانش آموزانی که پایه نهم هستند در دبیرستان شبانه روزی امیر المومنین تنکابن میزبان آنها خواهیم بود تا از ادامه تحصیل برخوردار شوند.

سعدی پور با بیان اینکه دولت نگاه خوبی به عدالت آموزشی دارد و وزارت آموزش و پرورش ۲۰ میلیون تومان سرانه آموزشی به هر مدرسه داده است خاطر نشان کرد: به مدارس استثنایی جهت تأمین نیازهای ویژه کمک خواهیم کرد.

وی افزود: اعتقاد به فروش زمین و املاک آموزش و پرورش ندارم و باید آینده نگری کنیم و برای مدرسه صالح نیاز به تزکیه داریم.

وی با تاکید بر لزوم ترویج مسائل عبادی، سیاسی و اجتماعی با آموزش در مدارس گفت: مسائل اقتصادی و حرفه‌ای در مدارس آموزش داده شود و نگاه ما کار آفرینی باشد تا دانش آموزان باید با مسائل اقتصادی و حرفه‌ای آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر ترویج تربیت در مدرسه تصریح کرد: فضاهای استاندارد و جدید آموزشی سبب ارتقای سطح کیفیت آموزشی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد مدارس استان مازندران تخریبی بوده و باید بازسازی شود تا جهاد مدرسه سازی که فرهنگ مقدسی است نهادینه شود.

وی با اشاره به نقش برجسته خیرین در تحول و تشویق در امورات آموزش و پرورش گفت: نصراله خلج خیر رامسری به مدت ۲۰ سال برای تشویق دانش آموزان کنکور مراسمی را برگزار می‌کند که از وی تشکر و قدر دانی می‌کنم.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه مجتمع فرهنگی امین کتالم تصریح کرد: فضای فرهنگی یکی از افتخارات آموزش و پرورش است که روند ساخت این مجتمع فرهنگی پس از گذشت ۲۰ سال محقق شد.

سعدی پور گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها جهت توسعه آموزش و پرورش استفاده شود و با رهبری در آموزش و پرورش روند خوبی در پیش گیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه مدرسه کانون تربیت محله بوده که باید این فضا که نماد کوچکی از جامعه است به دست معلم که واحد تحول است توسعه یابد تصریح کرد: عدم خروجی مناسب جلسات آموزش و پرورش سبب نگرانی خانواده‌ها و جامعه خواهد شد و جلساتی که خروجی ندارد در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد.

سعدی پور به احداث موزه مدرسه در مدارس اشاره کرد و افزود: طبق مکاتبه با استان و هماهنگی و تفاهم نامه با اداره کل میراث احداث موزه در مدارس عملیاتی خواهد شد تا با ترویج فرهنگ ادب علم دانش و اخلاق جامعه را به سمت توسعه پیش ببریم.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار به مدیران شهرستان داده می‌شود و برنامه‌ها در آموزش و پرورش با اولویت بندی انجام خواهد شد.

سعدی پور گفت: توزیع کتاب و مجلات در مدارس اجباری نیست و از روش‌ها و فنون جدید برای آموزش والدین استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر جریان سازی فرهنگی تربیتی فعالیت‌های آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در ایام عید مجلات مختلف به دانش آموزان داده می‌شود که بازدهی مناسبی ندارد و برنامه‌های بهتری تدوین خواهیم کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false