×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از خبرنگاران در مجتمع ساحلی بهزیستی در ساری اظهار کرد: مشکل حال حاضر خبرنگاران این است که امنیت شغلی ندارند، لذا نمی‌توانند آن‌طور که باید نقش خود را ایفا کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران به خلأ خبرنگاران حرفه‌ای در حوزه محیط زیست اشاره و اظهار کرد: خبرنگار یک سرمایه است که باید از این سرمایه بهره برد.

این مسئول با بیان اینکه پیدا کردن انسان‌های عاشق جدی دشوار است و خبرنگاری هم شغل عاشقی است؛ خاطرنشان کرد: یک خبرنگار عاشق است چرا که باید از خانواده خود بگذرند و در مدت حضورشان در عرصه رسانه چه از سوی مدیران و چه از سوی مردم بسیاری از ناملایمات را به جان بخرند و خیلی از هجمه‌ها را تحمل کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه دماوند، میانکاله و سورت نیازمند حفاظت ویژه هستند لذا باید از این مواهب طبیعی و زیست کره حراست و صیانت کنیم؛ تصریح کرد: ما با احدی تعارف نداریم. ما دستگاه ناظر و حاکمیتی هستیم، ما باید انتقاد کنیم، باید راهکار دهیم و باید در جای لازم ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص حراست از دماوند، وفاق استانی شکل گرفته و فرصت طلایی رخ داده است تا با تشکیل کارگروه دماوند، همه و همه پای کار بیایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه حال محیط زیست مازندران خوب نیست، متذکر شد: همه باید پای کار بیایند و برخی در این میان نمی‌خواهند حال محیط زیست خوب شود.

این مسئول با بیان اینکه من بدون شک شما را همکار خودم می‌دانم، گفت: رسانه‌های بسیاری از ما انتقاد کردند، ما استفاده کردیم؛ گاه ما هم انتقاد از رسانه‌ها کردیم، رسانه مقابل ما نیست و ما باید با یکدیگر حرف بزنیم.

ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اسکان بالگرد در استان‌های شمالی بیان کرد: ما در حال حاضر با وزارت دفاع و واحد مرکزی تفاهم نامه داریم و هر وقت مطالبه بالگرد داشتیم، موافقت شد و نیاز مبرم به استقرار بالگرد با توجه به منابع موجود نیست.

وی بیان کرد: البته اصل موضوع که باید بالگرد در یکی از استان‌های شمالی استقرار یابد درست و کارشناسی است اما با امکانات موجود کشور پاسخگوی مطالبات فعلی ما است.

علی اکبر یدالهی معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران نیز درخصوص آخرین وضعیت شناگاه‌های استان بیان کرد: ۶ تا از شناگاه‌های استان غیر فعال است و از ۴۹ شناگاه دیگر، ۴ شناگاه نیز بنا بر دلایل آلودگی و زیست محیطی متوقف شده است.

وی افزود: تنها ۳ تا از شناگاه‌های استان پرچم آبی دارند و مابقی همگی دارای پرچم زرد هستند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه در حال حاضر برای ۳۹ پرورش ماهی در قفس مجوز صارد شده است، بیان کرد: ۴۷ استعلام دیگر هم داریم که اگر محقق شود به میزان ۲۰۰ هزار تن گوشت سفید تولید خواهیم داشت.

به گفته یدالهی، لایروبی از میانکاله تنها مسکن است و انتقال آب نکارود به میانکاله تنها یک فرضیه است که در مرحله مطالعه قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار هکتار از بخش شرقی میانکاله خشک شده است که با اخذ تمهیدات لازم، بدنبال مدیریت برای کنترل ریزگردها هستیم که امیدواریم با افزایش بارش طی سال‌جاری، شاهد مرتفع شدن این موضوع باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این نشست با درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر صدور کارت همیار محیط زیست برای خبرنگاران موافقت کرد.

در پایان این نشست هم اندیشی از خبرنگاران رسانه‌های مجازی و مکتوب فعال در حوزه محیط زیست استان تقدیر و تجلیل شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false