×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، دکتر سعید آرام در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی را از رویکرد های بهزیستی عنوان کرد و افزود: هم اکنون این سازمان نزدیک ۶ هزار زن سرپرست خانوار مستمری بگیر دارد.
وی یادآورشد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش های مشاغل خانگی، خدمات، صنعت و کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و خیران انجام شده است.
آرام با بیان اینکه هفت هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار هم به عنوان غیر مستمربگیران بهزیستی شناسایی شده اند، بیان کرد: امسال ۵۷۰ دانشجو و ۲ هزار و ۶۲ دانش آموز از فرزندان زنان سرپرست خانوار از حمایت های آموزشی بهزیستی بهره مند شدند.
** واگذاری ۲۵ فرزندخواندگی بهزیستی مازندران در سال جاری
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه اکنون برای ۵۰۰ داوطلب پرونده فرزندخواندگی در بهزیستی استان تشکیل شده است، گفت: امسال پس از بررسی و تکمیل تحقیقات منطبق با ضوابط، ۲۵ فرزند به خانواده های داوطلب فاقد فرزند، واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ۲۷۳ کودک امسال نزد بستگان درجه یک در مازندران نگهداری می شوند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۸ کودک در خانه کودکان و نوجوانان دولتی و ۱۸۵ کودک نیز در خانه کودکان و نوجوانان غیر دولتی تحت مراقبت و نگهداری قرار دارند.
آرام به مراقبت ۴۴ کودک خیابانی توسط بهزیستی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۳۹ کودک پس از انجام مشاوره و روانشناسی تحویل خانواده ها شدند.
وی با بیان اینکه سه کودک خیابانی نیز غیر بومی بودند که با هماهنگی تحویل خانواده های آنان در استان های دیگر شدند، گفت: ۲ کودک دیگر همچنان تحت پوشش بهزیستی هستند.
مدیر کل بهزیستی مازندران در بخش دیگری به فعالیت دفتر آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال ۲هزار و ۲۱۹ مورد مداخله در بحران خانواده ها انجام شده است که ۳۸ مورد همسر آزاری، ۲۶ مورد کودک آزاری و ۳۹مورد فرار فرزند بوده است.
آرام به وجود یک مرکز خانه امن در مازندران برای زنانی که در معرض خشونت قرار دارند، اشاره کرد و گفت: امسال هفت زن در این خانه پذیرش شدند.
وی یکی از آسیب های اجتماعی استان مازندران را اختلال هویت جنسی در مازندران دانست و بیان کرد: امسال ۲۰ مورد مراجعه دو جنسیتی به بهزیستی استان داشته ایم که با دریافت هزینه های جاری تحت پوشش قرار گرفتند.
** خرید و تحویل رایگان ۲۲ میلیارد ریال لوازم توانبخشی بهزیستی مازندران در سال جاری
مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به ۵۰ هزار معلول استان گفت: رویکرد اصلی این نهاد در استان توانمندسازی و قادرسازی معلولان تحت پوشش است.
وی با بیان اینکه اکنون معلول پشت نوبتی برای دریافت امکانات و تجهیزات کمک توانبخشی در بهزیستی استان وجود ندارد، گفت: بهزیستی محدودیتی در تهیه و توزیع تجهیزات کمک توانبخشی ندارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false