×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ رسول علی اصغر پور مدیر منطقه شرکت مخابرات استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران گفت : قبل از انقلاب اسلامی تنها هفت روستای استان تحت پوشش تلفن ثابت بودند ولی اکنون آمار روستاهای دارای تلفن قابت به سه هزار و ۱۰۴روستا افزایش یافت.

اصغر پور با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در واگذاری تلفن ثابت در استان نداریم، افزود: سال ۱۳۵۷فقط ۲۵ هزار شماره تلفن در استان دایر بود که این رقم امروز به یک میلیون و ۶۰۴هزار و ۶۸۱ شماره رسیده است.

وی ادامه داد: سال ۵۷ ضریب تلفن ثابت مازندران ۱٫۴۵ درصد بود که اکنون به ۴۷٫۸۰درصد رسیده است.

مدیر منطقه شرکت مخابرات مازندران تعداد روستاهای بهره مند از اینترنت پر سرعت را هم در حال حاضر ۲ هزار و ۱۲۵ پارچه اعلام کرد.

وی با اعلام این که زیر ساخت اینترنت پرسرعت از سال ۱۳۷۸ در استان شروع شد، توضیح داد: تعداد پورت ها در سال ۱۳۷۸ از ۱۵۶ مورد بود که اکنون به ۴۲۹ هزار و ۴۶۴ پورت افزایش یافته است.

مدیر منطقه شرکت مخابرات مازندران ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت در استان را ۳۹٫۵۹درصد اعلام کرد.

علی اصغر پور از تلفن همراه و فیبر نوری به عنوان شاخص های توسعه مخابرات مازندران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: هم اکنون تعداد مشترکان تلفن همراه در استان به ۲میلیون و ۷۴۱هزارو ۷۴۴شماره رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲هزارو ۴۳۵روستای مازندران نیز از پوشش تلفن همراه به اینترنت این اپراتور برخوردار هستند، افزود: فیبر نوری نیز به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم ضروری استان از ۹کیلومتر سال ۱۳۷۱ به هشت هزار و ۲۵۵ کیلومتر رسیده است.

او ادامه داد: ارائه‌ پهنای باند بسیار بالا، عدم تاثیر نویز(اختلال) و تداخلات فرکانسی بر اطلاعات دریافتی و ارسالی، قابلیت ارائه سرویس‌های مدرن از قبیل اینترنت فوق پر سرعت، تلویزیون اینترنتی، سیستم‌های نظارت تصویری، مدیریت هوشمند ساختمان، آموزش از راه دور از مزایای اصلی تکنولوژی‌های مبتنی بر فیبر است.

جمعیت مازندران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است که یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۳۷ نفر آن برابر با حدود ۴۲٫۲۲ درصد در روستاها و ۵۷٫۷۸ درصد نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false