×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر درجلسه کارگروه آب و کشاورزی با بیان اینکه برای امسال کشت حدود ۳۵۰هکتار محصول گندم پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت سبزیجات و سیفی رفت و از این مقدار ۷۰۰ هکتار آن در بازار عرضه شده است.

مجید جعفری افزود: علاوه بر ۱۵۰ هکتار جو دانه‌ای، ۴۱۰ هکتار کلزاکاری در سطح گسترده‌ای کشت شد که محصول خوبی داد و از مزارعی که در قائم‌شهر داشتیم توانستیم ۸۳٫۵ درصد را زیر کشت ببریم که نسبت به سال گذشته ۳۳٫۵ درصد افزایش داشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: با توجه به وجود شرکت تعاونی‌ها امیدواریم بتوانیم نمایشگاه پرباری برگزار کنیم و از همه مدیران می‌خواهیم اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم بعد از نمایشگاه کشاورزی، تبلیغات لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ هکتار از اراضی در سه روستای گاوان آهنگر، خطیرکلا و باغدشت در سال‌جاری زیر کشت سیر رفت و کشاورزان همت خوبی داشتند و محصولات خوبی به بازار ارائه کردند و ۹۰درصد از محصولات سیر مازندران در گیلان عرضه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه ۳۵۰ هزار تن پیش بینی محصولات مرکبات در شهرستان داریم، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰ تن نارنگی به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: از ۱۵ آبان برداشت پرتقال تامسون در سطح باغات قائم‌شهر شروع و حدود ۲۵ درصد برداشت انجام شد و کشور عراق آماده خرید پرتقال است که اگر انجام شود بیش از ۱۰ سورتینگ مجهز در شهرستان وجود دارد که قابلیت بسته‌بندی شکیل برای صادرات را دارند.

جعفری به آفت مگس میوه که به جان نارنگی‌های ژاپنی افتاد اشاره کرد و گفت: درخت‌های انجیر و خرمالو میزبان این حشره هستند و لطمات زیادی به محصول نارنگی زدند و با توجه به شروع فصل سرما این افت از بین می رود.

این مسؤول در ادامه از برگزاری سومین جشنواره مرکبات از ۱۲ تا ۱۶ آذرماه خبر داد و گفت: با توجه به وجود شرکت تعاونی‌ها امیدواریم بتوانیم نمایشگاه پرباری برگزار کنیم و از همه مدیران می‌خواهیم اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم بعد از نمایشگاه کشاورزی، تبلیغات لازم را انجام دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false