×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : بهرام دارایی مدیرکل بیمه ایران استان مازندران توجه به بیمه را نشانگر آینده نگری دانست و گفت : رسانه ها باید کمک کنند تا فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد.

دارایی افزود : توجه به بیمه و جدی گرفتن این مقوله از بسترهای مورد نیاز توسعه در کشور است و رسانه ها نقش مهمی در بسترسازی بیمه ای بر عهده دارند .

وی با اظهار این که خدمات بیمه ای هم اکنون در سبد مصرفی خانوار های ایرانی جایگاه ویژه ای ندارد ، گفت : متاسفانه بسیاری از خانواده ها بیمه را هزینه ای سربار و تحمیلی می بینند در حالی که بیمه مکمل هر سرمای گذاری و تضمین کننده موفقیت در آینده است .

دارایی گذر از بیمه اجباری و رسیدن به بیمه جامعه و زندگی را از مولفه های جوامع پیشرفته دانست و افزود : : یکی از دلایل وضعیت نامناسب تقاضای بیمه در کشور ما پایین بودن درجه خطر گریزی است.

وی به پایین بودن درجه آینده نگری و برنامه ریزی اشاره کرد و ادامه داد : پایین بودن فرهنگ بیمه ای و نا آشنایی با خدمات بیمه ای هم از دیگر دلایل تقاضای پایین بیمه در بخش های دیگر زندگی مردم است.

مدیر بیمه ایران در مازندران ضریب نفوذ تقاضای بیمه را در کشور پایین دانست و تاکید کرد که تغییر ریشه ای در این تفکر، نیازمند آموزش و فرهنگ سازی وتبلیغات رسانه ای مناسب و هوشمندانه است.

وی افزود : تغییرفرهنگ مردم به سوی آینده نگری، توجه به برنامه ریزی بلندمدت در زندگی و قانون مداری سبب افزایش سطح تقاضای مناسب در بازار بیمه می شود.

داریی گفت که این فرهنگ سازی می تواند با تربیت و آموزش از سنین کودکی یعنی از مدارس ابتدایی آغاز شود و همه مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله صدا و سیما و خبرگزاری ها می توانند نقش کلیدی و تأثیرگذار در این زمینه داشته باشند.

وی با اظهار اینکه هنوز نگاه مردم کشورمان در صنعت بیمه در مرحله اجباری بودن آن قرار دارد، گفت : برای توسعه صنعت بیمه به همراهی و همدلی رسانه ها نیاز است.

مدیر بیمه ایران در مازندران در عین حال نحوه ارائه خدمات بیمه ای از سوی شرکت های بیمه را در گسترش ضریب نفوذ بیمه تاثیرگذار دانست و گفت که بیمه ها باید عملکرد خوبی داشته باشند تا مردم به باور مفید بودن بیمه ، برسند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false