×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

عبدالرحیم احمدزاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک این دستاورد مهم علمی و آموزشی و این موفقیت بزرگ به همه شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزانِ مدال‌آور، اولیای آنان ، مدیران و معلمان دلسوز ناحیه یک آموزش و پرورش گفت: المپیادهای علمی یکی از شاخص‌های مهم سنجش کیفیت آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و آموزش و پرورش ناحیه یک ساری هم هرساله برای آن برنامه ویژه دارد.

وی در همین زمینه گفت: تجربه نشان می‌دهد معمولاً افرادی که در مقطع ابتدایی در طرح جابربن حیان موفق می‌شوند در مقطع متوسطه اول در جشنواره خوارزمی، شرکت فعال دارند و برگزیدگان جشنواره خوارزمی نیز در مقطع متوسطه دوم در المپیادهای علمی در رشته‌های مورد نظر به فراخور علاقه خود، شرکت می‌کنند و مهم‌تر از همه، شرکت‌کنندگان و برگزیدگان المپیادهای علمی، غالباً در رشته‌های مورد علاقه در دانشگاه‌های معتبر و صاحب‌نام پذیرفته می‌شوند و همین خط سیر، به‌خوبی نشان می‌دهد کسانی که در مسیر این جشنواره‌ها و المپیادهای علمی قرار می‌گیرند، وارد فرایند نخبگی می‌شوند و بی‌راه نیست اگر بگوییم هرکدام از دانش‌آموزان شرکت‌کننده و برگزیده در المپیادهای علمی، بالقوه جزو نخبگان آینده استان و کشور هستند.

احمدزاده ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هم فرایند اجرای المپیاد مانند یک ماراتُن علمی، پیچیده و دشوار در چندین رشته برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد و دانش‌آموزان هم به‌رغم این‌که در مسیر آموزش روزانه در طول سال تحصیلی بودند، با راهنمایی، همراهی و برنامه‌ریزی مدیران و معلمان، با انگیزه موفقیت وارد این رقابت‌ها شدند و امروز خوشحالیم که شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ توسط دانش‌آموزان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در خصوص فرایندهای اجرایی این المپیاد نیز توضیح داد: این آزمون توسط سمپاد کشور برگزار می‌شود و همکاران ما در مدارس، با توجه به رشته‌های المپیادی و همچنین برابر شناختی که از دانش‌آموزان ساعی و پرتلاش دارند، نام‌نویسی اولیه را انجام می‌دهند و در همین زمینه آنان به کلاس‌های تکمیلی و تقویتی که با حضور معلمان باتجربه برگزار می‌شود، هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به رشته ممکن است در هر مرحله از فرایند آماده‌سازی دانش‌آموزان، استادان شناخته‌شده از تهران هم به این کلاس‌ها دعوت شوند تا زمینه علمی و آموزشی دانش‌آموزان شهرستان تقویت شود.

احمدزاده افزود: مراحل اولیه المپیاد علمی در سطوح مدرسه‌ای و شهرستانی انجام شد و در نهایت از هر رشته ۴۰ دانش‌آموز به مرحله نهایی راه یافتند که پنج نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم استعدادهای درخشان ناحیه یک ساری و یک دانش‌آموز هم از دبیرستان غیردولتی مولوی موفق به کسب مدال شدند.

وی در تشریح ۶ مدال کسب‌شده توسط دانش‌آموزان ناحیه یک نیز گفت: «صدرا کاظمیان» و «امیرعلی هاشمی‌نژاد» در رشته زمین‌شناسی موفق به کسب مدال طلا شدند، «سید ماهان موسوی» در رشته زیست‌شناسی و «محمدعلی کاظمی» در رشته شیمی موفق به کسب مدال نقره شدند و در نهایت «ارمیا عباسی» در رشته فیزیک و «آروین حسینی» در المپیاد ادبی موفق به کسب مدال برنز شدند.

احمدزاده گفت: این عزیزان و مدال‌آوران سایر شهرستان‌ها و استان‌ها توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان در یک دوره آموزش فشرده و متمرکز در تهران شرکت خواهند کرد تا در آزمون نهایی برای رشته‌هایی که رقابت جهانی دارند، تیم ملی المپیاد علمی کشور مشخص شوند.

وی با تأکید بر این‌که این دستاورد مانند هر موفقیتی اتفاقی نبوده و حاصل برنامه‌ریزی هوشمندانه نظام تعلیم و تربیت استان مازندران و ناحیه یک ساری است گفت: این دانش‌آموزان درحقیقت جزو نخبگان علمی استان و کشور هستند و ما هم خوشحال هستیم که با همکاری خانواده‌ها و مشارکت معلمان و مدیران مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک و برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام گرفت، این نتیجه حاصل شد.

مدیر آموزش و پرورش درخاتمه به دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص اجرای کامل سند تحول اشاره کرد و گفت: چنین دستاوردهایی در حقیقت به معنای تحقق «ساحت تربیت علمی و فناوری» از شش ساحت سند تحول است و ما نیز تلاش خواهیم کرد در سال تحصیلی جدید هم از نظر کمی و هم کیفی، شاهد افزایش چنین پیروزی‌هایی باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false