×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین هفته کتاب استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه فرهنگی سعی به تغییر نگاه مردم به کتابخانه‌ها است و هدف در تمام ملاقات‌ها با کتابدارها، این است تا ذائقه سنجی کنند و بررسی داشته و کتاب معرفی کنند.

وی در ارتباط با برنامه‌های کتابخانه‌های استان مازندران افزود: ک مثل کودک که مثل کتاب، دومین جشنواره کتابیاران استان مازندران، طرح تفکر را می‌سازیم، یلدای حماسه در آسایشگاه جانبازان، صبح شعر عصر شعر در استان، جشنواره کتابخوانی فجر، اهدای کتاب تزیینی، برگزاری کافه کتاب‌ها بخشی از برنامه‌های کتابخانه‌های استان در مازندران بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه ۸۳ هزار نفر در جشنواره رضوی شرکت کردند، بیان کرد: ۱۳۷ نشست کتابخوان مجازی برگزار کردیم و همچنین کانون ادبی طالب نیز راه‌اندازی شد.

ولیپور افزود: جنس و کارکرد کتاب ، فرهنگ است و هر کتابخانه عمومی که افتتاح می‌شود یک قرارگاه و سنگر فرهنگی‌ست.

وی به برگزاری ۶ عصر شعر مجازی، ۱۰ شب ۱۰ محفل و حسینیه کتاب در محرم اشاره کرد و افزود: تقویت و تربیت سفیران کتاب توسط دانش آموزان، پخش برنامه معرفی کتاب در برنامه تی‌‌تی در صدا و سیمای مازندران، برگزاری ۱۷۵ نمایشگاه کتاب مجازی، ۱۳ نقد و بررسی به صورت مجازی، برگزاری وبینار برای نابینایان و پویش‌های مجازی از دیگر اقدامات ما در سال جاری بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به طرح هر خانه یک کتابخانه در دوران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به پویش ملی تبدیل شد که دبیرخانه آن در مازندران قرار گرفت و ۵ هزار و ۷۰۰ ویدئو معرفی کتاب به این دبیرخانه ارسال شد.

ولیپور با بیان اینکه کتابداران ۴ هزار تولید محتوا داشتند، بیان کرد: امسال در هفته کتاب کلنگ‌زنی کتابخانه سبز را داریم همچنین، طراحی کانال کتاب شاد که از طریق سامانه شاد کتابخانه در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ۱۱۶ کتابخانه داریم که از آبان ماه سال گذشته ۵ کتابخانه به آن اضافه شده و اعضای کتابخانه‌های استان ۱۲۱ هزار نفر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه ۱۸ دوره آموزشی برای کتابداران داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره رضوی از مازندران ۱۷۴ شرکت کننده داشتیم، در مسابقه کرونا را شکست می‌دهیم ۱۵ منتخب ملی داشته ایم، در کتابخوانان عاشورایی ۵ نفر از مازندران رتبه ملی را کسب کردند، همچنین در قصه‌های خوب برای بچه های خوب نیز ۹ نفر رتبه ملی داشتیم.

ولیپور در ارتباط با مطالبات کتابخانه‌های استان مازندران گفت: کتابخانه‌های استان از شهرداری‌های مازندران ۲۱ میلیارد تومان مطالبه دارد که نصف این رقم مربوط به شهرداری ساری است.

وی در ادامه به کتابخانه مرکزی استان مازندران اشاره کرد و افزود: ۵۴ درصد از پروژه کتابخانه مرکزی استان پیشرفت داشته است، با سفر نوبخت به مازندران و بازدید از کتابخانه مرکزی ۲۰ میلیارد تومان برای این امر وعده داده شد که فعلا ۳ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شده و بقیه بعدا داده می‌شود اگر بقیه اعتبار در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم تا پایان سال کتابخانه مرکزی را به اتمام برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: زمان اختتامیه جشنواره کتاب و رسانه ۱۷ اسفند و همچنین از ۱۸ شهریور تا پایان بهمن زمان ارسال آثار است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false