×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و امکان عدم حضور کتابخوانان در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتاب‌های صوتی در اختیار کتابخوانان مازنی قرار می‌گیرد و با دریافت این فایل‌های صوتی در هر نقطه باشند می‌توانند کتاب بخوانند و بشنوند.

 

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت مجازی در کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: بسیاری از پویش‌های کشوری در حوزه کتابخوانی در مازندران اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه پویش ” مثل هر خانه یک کتابخانه ” در استان اجرایی شده است، تصریح کرد: بیش از ۵۷۰۰ کتابخوان استان در این طرح شرکت کرده و ویدئوهای یک دقیقه‌ای را با معرفی کتاب برای ما ارسال کردند.

ولی‌پور با بیان اینکه خدمات‌دهی حضوری به کتابخوانان با شیوع موج دوم کرونا در استان متوقف شده است گفت: در هیچ کتابخانه‌ای در سطح استان اعضا اجازه ورود برای خدمات حضوری ندارند اما کتابداران در کتابخانه بدلیل یک‌سری فعالیت‌های فنی از منزل امورات کتابخانه‌ای را اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجازی جشنواره کتابخوانی رضوی امسال در استان، یادآور شد: برترین‌های این جشنواره ملی به‌زودی معرفی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، میزان مشارکت علاقمندان در جشنواره رضوی امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه فعالیت مجازی جشنواره رضوی نیز استقبال خوبی از شرکت کننده داشتیم.

ولی‌پور با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی فعالیت های کتاب، فضای مجازی یک رقیب نابرابر است، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می‌توان این رقیب نابرابر را به یک فرصت خوب تبدیل کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نفر در استان مازندران در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که تا چند روز آینده آمار دقیق و نهایی را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار نفر سال گذشته در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل که جشنواره بین المللی رضوی بوده مطلوب گزارش شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false