×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در حاشیه سمینار آشنایی با اثرات مواد روانگردان جدید با بیان اینکه پزشکی قانونی هم ساختار آموزشی و هم پژوهشی دارد اظهار داشت: یکی از برنامه ها، آموزش اثرات روانگردان ها است زیرا مصرف روانگردان ها در کشور وجود دارد و مصرف آن سبب تصادفات مرگبار و جنایات می شود.

وی افزود: پرونده های متعددی داریم که براثر مصرف مواد روانگردان منجر به بروز قتل یا تصادفات مرگبار شده و هدف همایش این است تا مواد روانگردان را شناسایی کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به همایش با پزشکان قانونی اشاره کرد و گفت: اصول کالبد شناسی، معاینه اجساد، تشخیص موارد خاص، تجاوز جنسی، حمایت از قربانیان تجاوز از موارد مطرح شده در همایش بوده است .

وی ساماندهی صدور جواز دفن و دادپزشک را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در زمینه صدور جواز دفن و ساماندهی آن کار زیادی نشده است و قرار شد با اجرای طرح دادپزشک علل مرگ و میرها ساماندهی و شناسایی شود تا آمار دقیقی در زمینه مرگ و میرها داشته باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: قرار شد موسسه پزشکان معتمد با کمک علوم پزشکی مازندران، نسبت به ساماندهی صدور جوازهای دفن برنامه ریزی کند.

وی شمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل صنعتی را حدود هفت مورد در سال جاری بیان کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false