×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

 به گزارش رخداد شمال ؛ علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، در گفتگو با خبرنگاران شمار جان باختگان امسال بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن را در استان ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان ۱۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

عباسی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پنجم بهمن ماه ۳۶نفر شامل ۲۷مرد و مابقی زن بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۴ نفر بود ۱۵۷ درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ، با بیان اینکه علی رغم هشدارها مکرر به هموطنان متاسفانه با افزایش رو به رشد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان مواجه هستیم گفت: به طوریکه در پنج روز اول بهمن ماه هشت نفر ( آمل ۵ ، فریدونکنار ۲ و سوادکوه یک )در استان جان خود را از دست دادند.

عباسی

عضو شورای قضایی استان مازندران ، افزود: بر اساس این گزارش شهرستان های آمل با هفت و نکا با ۵ بیشترین فوتی و شهرستان های سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی کمترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن در آن به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به غیر بومی بودن ۱۹ نفر از کل فوت شدگان گفت: پنج روز اول بهمن با ۸ مورد و آبان با هفت مورد بیشترین فوتی ناشی از گازگرفتگی را به خود اختصاص داده است به طوریکه ماه های تیر ،شهریور و مهر گزارشی از مسمومیت با گاز به ثبت نرسید.

عباسی ، با اشاره به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه کرد ضمن استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن اتصالات و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و کنترل مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه های مختلف می تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیارموثر باشد و رسانه ها می توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کرین ایفا کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false