×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران ، در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی دقیق خبرنگاران اظهار کرد: نظرات و دیدگاه‌های خبرنگاران کمک حال مدیران است.

وی رونمایی از سامانه نمتا(سامانه نظام مدیریت مشارکتی توسعه مازندران) در این نشست خبر داد و افزود: در این سامانه پیشنهادات نخبگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه ثبت می‌شود.

استاندار مازندران با تبریک دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های نظام است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کشور ایران مستقل‌ترین کشور در دنیا است، ادامه داد: مردم ایران در جهان بی‌نظیر هستند.

حسین‌زادگان گفت: در ایام دهه فجر ۷۶۶ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۱ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که از مجموع پروژه‌هایی که در این دهه افتتاح می شود، ۷۶ پروژه تولیدی صنعتی با اعتباری بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان اشتغال‌زا بوده و برای ۸۶۱ نفر شغل ایجاد می‌کند، اظهار کرد: ۵۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: از مجموع پروژه‌های امسال، ۱۳۲ پروژه مرتبط با توزیع برق، ۹۱ پروژه مرتبط با جهاد کشارزی، ۶۹ پروژه مربوط به راه و شهرسازی، ۵۹ پروژه مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۴۰ پروژه مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ۳۱ پروژه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۲۸ پروژه مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۲۲ پروژه مربوط به گاز مازندران، ۲۱ پروژه مربوط به آب منطقه‌ای، ۲۰ پروژه بنیاد مسکن، ۱۲ پروژه در آب و فاضلاب و ۱۲ پروژه مربوط به ورزش و جوانان، ۸ پروژه علوم پزشکی بابل، ۷ پروژه مربوط به صنعت، معدن و تجارت، برق منطقه‌ای، شهرک‌های صنعتی و شهرداری کتالم و سادات شهر هر کدام ۶ پروژه، راه آهن، بانک توسعه تعاون، علوم پزشکی مازندران و شهرداری نکا هر کدام پنج پروژه، بندر امیرآباد و سازمان تامین اجتماعی هر کدام سه پروژه خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بخش روستایی ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۲۳۹ میلیارد ریال در ایام به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: در بخش عمران شهری نیز۳۴ پروژه با اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد تومان از سوی شهرداری‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به این که در ایام الله دهه فجر امسال ۳۴ پروژه با اعتبار بیش از ۳۵۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: در میان شهرستان‌های استان، بابل با ۹۲ پروژه، آمل با ۶۸، ساری با ۶۳ پروژه، و بهشهر و نکا به ترتیب با ۳۹ و ۳۶ دارای بیشترین پروژه‌های افتتاحی در ایام الله دهه فجر امسال هستند.

وی در بخش دیگری درباره ساماندهی واحدهای کارگری استان مازندران، گفت: نسبت به ایجاد ساختمان کارگران شهرداری‌ها ورود پیدا کردند و بیمه کارگران و سایر امورات آنها رسیدگی می‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بروکراسی زائد اقدامات را با تاخیر به رو به رو می‌کند، گفت: ۱۲۰ روستا به عنوان مقصد گردشگری با هماهنگی فرمانداران و بخشداران انتخاب کردیم که بافت آنها حفظ می‌شود و فاز اول پایلوت طرح است.

این مسؤول با اعلام اینکه حوزه گردشگری ما بین‌بخشی است، نیاز به همراهی سایر ارگان‌ها و نهادهای داریم که موانع و مشکلات را بررسی کند، افزود: در حوزه گردشگری سلامت و بوم‌گردی به صورت جدی ورود پیدا کردیم.

حسین‌زادگان اضافه کرد: گردشگری سلامت یک ظرفیت است و به صورت غیر رسمی افراد از خارج کشور برای درمان ورود پیدا می‌کنند ، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان تسهیل‌گر سلامت معرفی شد و در این ۱۰۰ روز کلیات طرح آماده می‌شود.

استاندار مازندران درباره ساماندهی ورودی شهرهای استان مازندران، گفت: طرح کاشت یک میلیون اصله درخت در دستور کار است، بنا داریم که از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم، فاز اول این طرح انجام شده در پاک‎سازی جاده پیشنهاد مشخص این است که از ظرفیت رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مردم استفاده کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه گردشگر انبوه برای ما هزینه بسیار سنگین تحمیل می‌کند، افزود: گردشگر انبوه اگر یک مزیت داشته باشد ۹۹ مشکل برای ما ایجاد می‌کند.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه در حوزه زیرساخت‌ها برق، آب و گاز نیاز به اعتبارات ویژه داریم، گفت: کلیات تامین اعتبار این موارد را معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه برای افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد به صورت ویژه برنامه داریم، گفت: خبرنگاران نسبت به این موضوع نقد داشته باشند ولی برای کمک و بهبود وضعیت هم اقدام کنند.

استاندار مازندران اضافه کرد: در فاز اول ساماندهی ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار است و به صورت مداوم آموزش ضمن خدمت سازمان‌های مردم نهاد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

این مسؤول در ارتباط با برنامه ۱۰۰ روزه گفت: قرار نیست معجزه کنیم همه مدیران باید در این ۱۰۰ به رسانه‌ها پاسخ بدهند، بحث ما این بود که پروژه‌ای که قرار بود ۶ ماه گذشته به بهره‌برداری برسد در مدت ۱۰۰ روز تکلیف آن مشخص شود، طرح ۱۰۰ روزه ما پس از این اتمام این مهلت دوباره برای سایر برنامه‌های استانی اجرایی می‌شود.

حسین‌زادگان در ارتباط با برگزاری ملاقات عمومی، گفت: مسؤولان وظیفه دارند که خودشان را به مردم نزدیک کنند، مدیر ما نباید با مردم فاصله داشته باشد،باید فاصله خودمان را با مردم کم کنیم.

وی با اعلام اینکه ساماندهی آلودگی محیط زیست یکی از اولویت‌های اصلی است، گفت: استانداردهای محیط زیستی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه رسانه‌ها شرایط موجود را نقد کنند،گفت: دوستان کمک کنند که شرایط اقتصادی مردم را درست کنیم و بعدا محکوم و متهم در انتخابات مشخص می‌شود، بنده هم اگر مورد مقبول مردم هستم در صورت کم کاری مورد غضب مردم قرار می‌گیرم.

این مسؤول در ارتباط با انتخاب معاونت‌های استانداری، گفت: بنده فقط یک معاون ندارم و معاون سیاسی است، برای انتخاب معاون سیاسی وقت آزمون و خطا ندارم، این معاونت حساسیت‌های خاصی دارد، سال آینده انتخابات داریم دوستان زیادی به من معرفی کردند، فرایندها باید طی شود و به زودی انجام می‌شود، فشارهای به ما وارد شده است ولی تلاش می‌کنیم که فرد کارآمد در این حوزه را معرفی کنیم در کنار این موضوع شورای اداری مدیران استانداری را راه‌اندازی کردیم و در هر هفته ۶ تا هشت صبح جمع‌بندی هفتگی داریم.

حسین‌زادگان در ارتباط با مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مازندران، گفت: سفر رئیس جمهور منجر به تصویب مصوبات مناسبی بوده، بنده در حال حاضر آمار و ارقام ندارم، برخی از پروژه‌ها به اتمام رسیده و برخی از پروژه‌های که تعداد آنها محدود است و نیاز به تغییر ماهیت دارد را در دست بررسی داریم و به دنبال رفع مشکل این پروژه‌ها هستیم.

وی با اعلام اینکه نقد منصفانه مورد استقبال قرار می‌گیرد،افزود: با مطالعه نقد شود در حوزه خصوصی افراد ورود پیدا نکنید، مطالبه‌گری حق رسانه‌ها و باید در این ارتباط پاسخگو باشیم.

استاندار مازندران یادآور شد: خبرنگاران بازرسان بنده هستند و تلاش می‌کنیم که از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده کنیم.

این مسؤول در ارتباط با معرفی بعضی از مدیران بدون جلب نظر استاندار، گفت: برخی مواقع افراد پل می‌زنند و گاهی استاندار را دور می‌زنند این روال در گذشته بوده و در حال حاضر هم وجود دارد و واقعیت غیرقابل انکار است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه بحث انتقال آب دریای خزر نیاز به جلسه تخصصی دارد،گفت: بنده اولا نماینده دولت هستم و مجری عملکردش هم باید باشم، پژوهش‌های انجام شده یک سری موافق و مخالف هستند، محیط زیست برای انتقال آب شرب، رئیس جمهور هم اعلام کرده و گفته اگر زمینه انجام شود مناسب است و کارشناس هم مخالفت‌های خویش را اعلام می‌کنند و بحث کم آبی استان مازندران را پیش می‌کشند و کارشناس‌های دیگر بحث افزایش پیشروی آب را پیش می‌کشند، در کلیات نمایندگان و کارشناسان هم اگر آسیبی به استان و دریا نرسد و مشکلی زیست محیطی نداشته باشد همه اعلام موافقت می‌کنند.

وی یادآور شد: بنده نه مطالعه طرح را دیده‌ام، رئیس جمهور گفته اگر سرمایه‌گذار باشد امکان انتقال وجود دارد،اگر قرار هست که انجام شود حتما کار کارشناسی انجام می‌شود، اگر به نفع استان هست باید انجام و اگر نیست نباید انجام شود.

استاندار مازندران ادامه داد: اظهارات ضد و نقیض در ارتباط با اجرای این طرح وجود دارد، پرداختن به این موضوع وقتی مزایا و معایب طرح مورد بررسی قرار نگرفته را چندان قابل قبول ندارم، طرح جامعی در ارتباط با طرح انتقال طرح آب دریای خزر انجام نشده است، بنده به عنوان استاندار نظرم را پس از تهیه طرح جامع اعلام می‌کنم و هر چیزی که منافع استان را تامین کند بنده موافق هستم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false