×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهندس قربانعلی شیرزاد مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیچ مدرسه‌ای در استان نداریم که در آن از بخاری هیزمی و نفتی چکه‌ای استفاده شود.

شیرزاد درباره آخرین وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس مازندران اظهار کرد: براساس بخشنامه بخاری‌های گازی و نفتی ازنظر ما غیراستاندارد و غیرایمن هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه استفاده از بخاری گازی در مکان‌های عمومی ممنوع اعلام شده که این موضوع در دستور کار قرار دارد و درحال جایگزینی است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران اضافه کرد: همچنین برخی از مناطقی اخیرا گازرسانی صورت گرفته با استفاده از بخاری گازی هرمتیک دو جداره که مورد تایید اداره کل استاندارد بوده در حال جایگزینی بوده و برخی از مدارسی که از بخاری نفتی استفاده می‌کنند درنظر داریم به سیستم پکیج گازوئیلی مجهز شوند که باید جایگزین شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۶ برای جایگزینی بخاری نفتی در ۱۱هزار کلاس درس ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده درحال حاضر ۳هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مازندران دارای بخاری گازی و نفتی هستند که برای جایگزینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شیرزاد یادآور شد: همچنین برخی از مناطق کوهستانی به سیستم بخاری برقی تابشی مجهز شدند که در حال جایگزینی هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای در مازندران نداریم که در آن از بخاری هیزمی و نفتی چکه‌ای استفاده شود، خاطرنشان کرد: درمجموع تمام تلاش بر این است که همه مدارس حتی در مناطق کوهستانی به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن تجهیز شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران  گفت: باتوجه به در پیش بودن دهه فجر درنظر داریم به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ۴۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false