×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه برای آموزش و پرورش از سال ۵۷ تاکنون در مازندران در قالب ۱۴ هزار و ۵۰۰کلاس با زیربنای یک میلیون ۸۳۵ هزار مترمربع ساخته شده است.

به گزارش رخداد شمال ، قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در جلسه هم‌اندیشی رؤسای مجمع خیران مدرسه‌ساز، رؤسای آموزش و پروش و مسؤولان مشارکت‌های استان مازندران در مجتمع دنیای آرزو اظهار کرد: از سال ۵۷ تاکنون در مازندران ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه برای آموزش و پرورش در قالب ۱۴ هزار و ۵۰۰کلاس با زیربنای یک میلیون ۸۳۵ هزار مترمربع ساخته شده است.

وی افزود: ۵۲۶ پروژه با ۲ هزار و۹۳۴ کلاس درس با زیربنای ۳۱۸ هزار مترمربع با هزینه ۱۱۴ میلیارد تومان متعلق به خیران مدرسه‌ساز که ۱۰۰ درصد این پروژه‌ها توسط خیران اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تصریح کرد: ۱۲۲ کلاس درس با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع توسط مردم ساخته شد و ۵۱ کلاس درس با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع با مشارکت مردم در دست اجرا است.

این مسؤول بیان کرد: ۱۲۷ کلاس درس با زیربنای ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط خیران مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شده است و در دست اجرا است.

شیرزاد خاطرنشان کرد: بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز تا پایان اردیبهشت ۹۷در استان برگزار می‌شود و جشنواره اصلی ۲۰ اردیبهشت در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره با حضور حداکثری و مشارکت حداکثر مردمی از رؤسای شورای شهر و روستا‌ها و چهره‌های ورزشی و فرهنگی و دهیاران و خیران مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران عنوان کرد: هدایت و جذب حمایت خرد و کوچک مردمی، بهره‌مندی از خیران در اجرای جشنواره‌ها، تقدیر از دانش‌آموزان حائز رتبه برتر کشوری و تقدیر از بانوان خیر در دستور کار جشنواره قرار دارد.

شیرزاد با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش که به شناسایی و جذب منابع حقیقی و حقوقی تاکید کرده است، افزود: ایجاد منابع جدید در بحث مشارکت مردمی از موضوعات مهم است و ارتباط با خیران و حفظ و نگهداشت خیران در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز در استان فعال است، گفت: شورای خیران مدرسه‌ساز باید در شهرستان‌ها فعال شود و جلسات به صورت مداوم برگزار شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران یاداور شد: مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه خیران باید به صورت باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد خیران جشنواره را جوانان خیر تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: رویکرد جشنواره امسال تقدیر از جوانان خیر در بحث ساخت و ترمیم فضای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اشاره کرد: استان مازندران بعد از کرمانشاه و لرستان با ۷۶درصد تحقق تعهدات خود حائز رتبه سوم در کشور شده است.

شیرزاد با بیان اینکه ۹ درصد سیستم‌های آموزشی در آموزش و پرورش مجهز به سیستم گرمایشی هوشمند شده است، افزود: به دلیل آشنانبودن به کارکرد این سیستم در مدارس استفاده نمی‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false