×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در مراسم رونمایی از آغاز پروژه جداسازی کاخ صفی‌آباد در محل فرمانداری بهشهر، گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت وزارت میراث‌فرهنگی در راستای پیگیری مطالبات مردمی پس از چهار دهه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی کاخ صفی‌آباد به عنوان یکی از عناصر مهم مجموعه باغ‌شهر بهشهر، افزود: طرح معماری فضای جداکننده از فرم‌های منطبق با معماری دوره صفویه برای هماهنگی کالبدی الگوبرداری شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: به جهت رعایت مبانی نظری مرمت و تضاد بین الحاقات معاصر با ساختار تاریخی، این طرح بسیار ساده و با بهره‌گیری از مصالح نوین و رنگ‌های خنثی پیش‌بینی شده‌است.

فرزانه با اشاره به مشخصات فنی پروژه جداسازی مجموعه تاریخی از محوطه اصلی گفت: این دیوار در دو جبهه شرقی و جنوبی به متراژ تقریبی ۱۵۰ متر و ارتفاع چهار متر با مشارکت شهرداری بهشهر اجرا خواهد شد.

وی همچنین افزود: بلافاصله پس از این مرحله، عملیات مرمت و بازسازی و در نهایت تغییر کاربری به فعالیت موزه‌ای در دستور کار ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شرق مازندران و همچنین شهرستان بهشهر گفت: رونمایی از آغاز فعالیت‌های اجرایی در مجموعه کاخ صفی‌آباد، به طور حتم در آینده نه‌چندان دور، می‌تواند نویدبخش رونق گردشگری و اقتصاد این کهن‌شهر مازندران باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false