×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مازندران یکی از استان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس بوده و لشگر ویژه ۲۵ کربلا یکی از لشگرهای خط‌شکن بوده که با تقدیم شهدا و جانبازان نقش آفرین در پیروزی جنگ هشت ساله بوده است.

بسیاری از فتوحات و دلاورمردی‌های مردم این خطه در دوران جنگ سبب شد که اکنون خطه قهرمان‌پرور مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و ۳۰ هزار جانباز و آزاده را تقدیم نظام کرده است.

در همه نقاط دنیا برای اینکه خاطرات و فتوحات دلاورمردان به آیندگان ارائه شود، نمایشگاه‌ها و موزه‌هایی در قالب پارک موزه یا موزه جنگ بنا شده است. این اقدام که از سال‌ها پیش در ایران اسلامی بنا شده اکنون در تهران و بسیاری از شهرهای کشور دارای مکانی زیبا به نام پارک موزه دفاع مقدس شده است.

استانی نظیر مازندران که دارای سرداران و شهدای بزرگی در کشور بوده ولی احداث بنای پارک موزه دفاع مقدس مازندران در این استان هنوز اجرایی نشده و در سیزدهمین سال احداث بنا هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این باره گفت: شروع ساخت این مجموعه در آستانه سال سیزدهم قرار گرفته است ولی هنوز به اتمام نرسیده و نیاز به کمک مالی دارد.

وی با اظهار اینکه مطالبات مردم به‌ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی‌تر شده است ، افزود: از آن جایی که همه دستگاه‌های اجرایی با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو هستند برای تداوم عملیات این طرح به کمک خیرین نیازمند هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به ساخت فیلم شهدای خان‌طومان اشاره کرد و گفت: این فیلم در مراحل پایانی ساخت و تولید قرار دارد.

ملکی بر ضرورت جمع‌آوری و احیای خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان مازندران تأکید کرد و گفت: کتاب‌های مختلفی با موضوع نقش مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در دست تهیه داریم که نیاز به همکاری برای جمع‌آوری اطلاعات و تأمین بودجه‌ برای چاپ هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false