×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار رخداد شمال ، همزمان با هفته دفاع مقدس، آیین گرامیداشتی با حضور گسترده مسئولین و کارکنان همچنین معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) این اداره کل برگزار شد.

دکتر رسول ظفرمند ، مدیر کل بیمه سلامت استان در این مراسم ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران ، شهدای گرانقدر و امام شهدا(ره) بیان داشت: از مروت و جوانمردی به دور است که این ایام را فراموش کنیم دفاع مقدس نمایشگاهی است که گلهای همیشه بهاری مثل وحدت ،گذشت ، ایثار ،صداقت و همدلی را در خود داشته است که بعید است این گل همیشه بهار پژمرده شود.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی وظیفه همگان است که مهمترین رویکرد این است که غبار غفلت ناشی از کذشت زمان بر روی برخی از ارزشهای دوران دفاع مقدس را پاک کنیم و ذکر این مناسبت و ایام و کسانی که در این راه ایثار نمودند موجب زدودن این غبار خواهد شد .

وی افزود : این حماسه عظیم با عنایات حضرت حق و با فداکاری رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام و رهبری امام راحل (ره) به وجود آمد و به عنوان منشاء و نماد مقاومت ایران اسلامی بر توطئه های دشمنان در تاریخ درخشان و ماندگار انقلاب ثبت شد بر این اساس بر ما فرض است که این ایام را در حد توان زنده نگه داریم زیرا زنده نگهداشتن این ایام و یاد و خاطره ایثارگران و شهیدان دوران حماسه و ایثار موجب شکوفایی درونی همه ما خواهد شد.

در ادامه سرهنگ بخشی ، معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران طی سخنانی بیان داشت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید گرانقدر استان مازندران از استانی است که همه نعمت های الهی در آن وجود دارد و بیش از ۴۴ شهید مدافع حرم جانشان را در راه دین و اسلام و میهن فدا کردند. وی افزود: دفاع مقدس یک نماد و سمبل است که فراموش نکنیم چه بر سر ما آمده است و از کجا به کجا رسیدیم. تاریخ و درس های تاریخی چراغ راه آینده خواهد بود کسانی که با نثار جانشان باعث آسایش و آرامش ما شدند قابل احترام هستند و فراموش نخواهند شد.

 

سرهنگ بخشی افزود: دفاع مقدس فرهنگی را برای ما به جای گذاشته است که شاید الان اجرا کردنش برای ما بسیار سخت باشد . یکرنگی، صداقت، باهم بودن، در کنار هم بودن، درست کار کردن، عامل بودن و فقط حرف نزدن از نشانه های دوران دفاع مقدس است. در آن دوران در سنگر همه با هم بودند و هیچ تمایزی بین رزمندگان وجود نداشت . در دوران دفاع مقدس هم عامل بودند و کار و تلاش میکردند درسمان از دفاع مقدس این است که بعد از چهل سال که از آن گذشته است کارهای مان را درست انجام دهیم و به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز دفاع بر ما واجب است و ما دنبال جنگ افروزی با هیچ کسی نیستیم. لازم است یادی کنیم از لشکر پر افتخار ۲۵ کربلای مازندران تنها لشکری که لفظ ویژه را به خود گرفته تا جایی که مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) فرموده‌اند: لشکر ویژه ۲۵ کربلا هم قدرتمند ، قوی، خط شکن و خط نگهدار است الان نیز لشکری قوی است.

لازم به ذکر است در این مراسم از جمعی از خانواده‌های گرانقدر شهدای همکار این اداره کل با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرکل بیمه سلامت مازندران تجلیل به عمل آمد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false