×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار رخداد شمال از شهرستان سیمرغ ، مراسم طرح مهر در مهر (قبض سبز) که به همت توزیع برق استان مازندران در دبستان تقوا شهرستان سیمرغ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران ، یوسفی امام جمعه ، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مسئو لین شهرستانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی امام‌جمعه شهرستان سیمرغ در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ، عنوان کرد: دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل است.

وی افزود: شهدای بزرگی از این شهرستان تقدیم شده‌اند و در آن جبهه‌ها حضور داشته و جهاد کردند اما جهاد امروز شما دانش‌آموزان تحصیل و تذهیب است.

مهندس رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ، اظهار کرد: امنیت صنعت برق بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: امروز دورافتاده‌ترین روستاهای مازندران از نعمت برق برخوردار هستند و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در مازندران تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق قرار دارند.

 غفاری با اشاره به اینکه برای استفاده بهینه برق از خانواده بزرگ آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم ، تصریح کرد: از همه مردم به خاطر تلاش برای بهینه برق در تابستان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طرح ملی قبض سبز و حذف قبوض کاغذی از ۱۹ مرداد آغاز شده و تا امروز ۹۷ درصد قبوض به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه ۳ درصد باقی‌مانده هم همراهی کنند تا به درصد ۱۰۰ برسیم ، اظهار کرد: با اجرای این طرح از قطع ۱۲ هزار اصله درخت جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: از درآمد حاصل از صرفه‌جویی قبوض کاغذی بیش از سه هزار و ۴۰۰ بسته لوازم و تحریر تهیه و در مناطق محروم و سیل‌زده استان توزیع می‌شود.

فرماندار شهرستان سیمرغ نیز با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی را از پایه شروع کنیم و مقطع ابتدای برای این موضوع موثر واقع شود، تصریح کرد: با اقدامات سازنده دولت در حوزه نوسازی توانستیم سرانه آموزشی شهرستان را تقویت کنیم اما تعدادی از مدارس شهرستان مثل مدرسه‌ای که در آن حضور داریم نیازمند به توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دولت الکترونیک حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است چرا که نسل آینده نیاز اساسی به این فضای سبز دارد.

مجتبی حبیب‌نژاد با بیان اینکه باید سعی کنیم این فضای طبیعی را حفظ و استمرار بخشیم، تصریح کرد: استفاده بی‌رویه از صنعت چوب باعث آسیب جدی به این فضای طبیعی شده است که با این اقدامات باید در راستای حفظ محیط زیست گام برداریم.

وی ادامه داد: در ۲۷ اسفند و ۱۲ فروردین شاهد خسارات جدی ناشی از سیل در شهرستان و برخی از مراکز آموزشی بودیم.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه ۱۵ مدرسه در سیل دچار خسارت شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده همه مراکز آموزشی به موقع آماده شده و در مهرماه مشکلی نداشتیم و همه عزیزان توانستند به موقع وارد کلاس‌ها شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ضمن تشکر از شرکت توزیع نیروی برق مازندران به خاطر این اقدام خیرخواهانه، اظهار کرد: حذف قبض‌های کاغذی تنها در مقوله قطع درختان خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: با این اقدام در هزینه‌های چاپ و توزیع قبوض هم صرفه‌جویی می‌شود و از نیروهای توزیع کننده قبوض هم می‌توان در حوزه نگهداری و توسعه شبکه استفاده کرد تا گام جدیدی در توسعه استان و شهرستان‌ها شاه باشیم.

مهدی رازجویان با اشاره به اینکه باید شاهد توسعه دو برابری صنعت برق در استان باشیم، تصریح کرد: توجه به مناطق سیل‌زده یکی از اقدامات خوب شرکت توزیع نیروی برق بود.

وی ادامه داد: اهدا این بسته‌ها در مناطق سیل‌زده امید، شادی و نشاط را در دل دانش‌آموزان و اولیا آنان ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: آنچنان که باید به مقوله فرهنگ سازی توجه نشده است و باید فرهنگ سازی را در جامعه رواج دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false