×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در گفتگو با رضازاده خبرنگار رخداد شمال با اشاره به پنج هزار کیلومتر طول نوار ساحلی در شمال و جنوب و ابعاد اقتصادی ، نظامی و امنیتی دریا افزود: هرکشوری که از مواهب دریا بهره مند است ، کشوری مقتدر و توانمند در عرصه های مختلف خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خواستار برنامه ریزی برای حضور و بهره گیری مقتدرانه از توان و ظرفیت بانوان در فعالیت های دریامحور شد.

انزان پور افزود: ساختارهای مناسبی از حیث نظامی و اقتصادی در شمال و جنوب کشور ایجاد شده که سبب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است و به رغم تنش های مختلف در چهار دهه اخیر، به دلیل اقتدار، تهدیدها رنگ باخته است.

وی گفت: روز جهانی دریانوردی فرصتی برای قدردانی از فعالیت کسانی است که با فعالیت دریا مرتبط هستند و هرکسی که از دریا ارتزاق می کند را می توان ، دریانورد اطلاق کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به فعالیت دریانوردان برای تامین اقتصاد و امنیت در کشور و وجود مشکلات فراوان فراروی این حرفه تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مبادلات اقتصادی کشور و ۸۰ درصد مبادلات جهانی مرهون زحمات دریانوردان است.

انزان پور به نقش بی بدیل دریا و دریانوردی در حوزه اقتصاد و امنیت به شعار جهانی دریانوردی اشاره کرد و افزود: برای بهره برداری همراه با شئونات بانوان در فعالیت های دریانوردی باید برنامه ریزی شود زیرا ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و باید از این بخش ازتوان انسانی در اقتصاد دریایی بهره گرفت.

وی یادآور شد: امیدواریم با برنامه ریزی های سازمان بنادر و دریانوردی و دستگاه ها و شرکت های مرتبط از حضور مقتدرانه بانوان در فعالیت های دریایی بهره گیریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه ناوگان و دریانورد ایرانی را باید به عنوان یک هدف سرلوحه کار قرار داد تا اشتغال پایدار و بیشتری برای خانواده دریایی کشور فراهم کنیم تصریح کرد: نشست های تخصصی بیشتر بین ارگان های متولی دریا مانند شیلات و دریانوردی و غیره برگزار شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false